Dinsdag 19 Mei 2020 – Veessen

19 mei 2020 - Veessen, Nederland

Ook vanmorgen al om 8:00 naast mijn bed. Er is zon maar er zijn ook veel wolken. De voorspelling voor vandaag laat alleen maar wolken zien en geen zonnetje. Toch ziet er dat buiten niet zo uit. Eerst maar even afwachten wat het gaat worden met het weer vandaag.
Ik ga koffiezetten, een smoothie maken en type mijn reisverslag van gisteren. En neem alle tijd om mijn mail te beantwoorden en het nieuws te lezen.
Na 10:00 uur is de lucht blauw met hier en daar wat wolken. De voorspelling laat geen enkel zonnetje zien en zegt noch steeds dat het de hele dag bewolkt zal zijn. Daar schiet ik niets mee op. Via de website van de camperplek betaal ik nog een extra nacht zodat ik nog tot 12:00 uur morgen mag blijven.
Het is heerlijk fietsweer en ik fiets een paar uur over prachtige rustige fietspaden door de uiterwaarden van de IJssel terwijl de zon op mijn lichaam brand. Ik zit een poosje bij het veer in Wijhe. Weinig verkeer hier. De meeste oversteken staan er maar een paar passagiers, met een auto of een fiets, op het veer.
Via stille fietspaden rij ik terug naar de camper. Ik kom door dorpjes waar ik nog nooit van gehoord heb. Leuk!
Terug bij de camper ga ik zitten lezen in de zon. Het is warm! Mensen zijn op hun boot in de haven aan het poetsen en schilderen. Grote vrachtschepen varen voorbij. Zo is er de hele dag wel wat te zien.