Woensdag 20 mei 2020 - Apeldoorn

20 mei 2020 - Apeldoorn, Nederland

Voor 8:00 alweer mijn bed uit. Een flauw zonnetje warmt de cabine van de camper al lekker op. Ik begin met het maken van mijn reisverslagje van de vorige dag. Dan tijd voor koffie en een smoothie. Ondertussen warmt de boiler op zodat ik straks even af kan wassen en de keuken een sopje kan geven. Omdat ik vandaag door wil rijden naar een camperplek zonder voorzieningen leeg ik ook de cassette van het toilet en geeft de badruimte even een opfrisbeurt. Na de afwas ruim ik alles weer op en zet de losse dingen vast. Nog even een rondje door en om de camper om te zien of ik niets vergeten ben. Dan rij ik nog even naar de loosplek om de grijswatertank te legen.
Hierna rij ik naar de camperplek in Apeldoorn. Ik wil een nieuwe fleecevest kopen en daarvoor een bezoek brengen aan de ANWB en aan Bever. Dat kan prima op de fiets vanaf de camperplek.
Ik weet de Bever winkel nog wel ongeveer te vinden. Toch zie ik ‘m niet. Ik zal me wel in de straat vergissen. Dan maar eerst naar de ANWB winkel. Even kijken op hun website en ik ben er maat 1 straat vanaf. De ANWB heeft geen trui in mijn kleur en maat. Dus toch maar zoeken naar Bever. Vanaf hier weet ik deze zo te vinden (denk ik). Toch niet dus. Daar waar ik denk waar hij was zijn nu andere winkels. Toch maar op de website van Bever kijken. En wat blijkt….? Bever zit achter de ANWB winkel nu. Ik ben er bijna langs gelopen….
Bij Bever hebben ze een fleecevest in de juiste maat en de gewenste kleur. En ook nog eens 25% korting. Voor 22 Euro een prima aankoop!
Blij fiets ik terug naar de camper en maak mezelf een lekkere lunch. Het is nog niet echt korte broeken fietsweer en ik blijf een poosje in de camper zitten lezen.
Later op de middag wordt het veel zonniger en maak ik een rondje op de fiets door de bossen rond Beekbergen en Uchgelen. Het is hier heerlijk rustig fietsen. Aan de rand van een heideveld zit ik een poos in de zon. Heerlijk om zo in de natuur te zijn!
Via strakke fietspaden rij ik terug naar Apeldoorn en geniet van een ontspannen avond in de camper. Er zijn 4 camperplekken hier en er staan tenminste 10 campers. 6 op de parkeerplaats naast de camperplekken. Dat wordt al jaren gedoogd. En toont aan dat de plek wel in een behoefte voorziet.