Vrijdag 24 April 2020 – Haarle, Helhuizen, Nieuw Heeten en Schoonheten

24 april 2020 - Havezate Schoonheten, Nederland

Ook nu schijnt al vroeg het warme zonnetje op mijn bed. Alweer voor 8 uur zet ik koffie en maak een smoothie. Genietend van dit ontbijt maak ik mijn reisverhaal van de vorige dag.
Dan zit ik een poosje in de zon. Er is iets sluierbewolking en de temperatuur is iets lager dan gisteren. Maar nog steeds uitstekend weer.
Weer een prima dag om een stuk te fietsen. Ik doe wat eten en drinken in mijn fietstas en doe mijn fietskleding aan. Vandaag gaat mijn route oostelijk. Eerst naar Haarle en dan richting Holten. Bij de villa van Palthe ga ik een poos op een bankje zitten. Ik kan me nog goed herinneren dat ik hier vroeger met mijn ouders fietste. De verboden omgeving van dit jachtslot maakte toen een grote indruk op mij.
Ik fiets verder naar Helhuizen, dan naar Nieuw Heeten. Ik kan nog net een portie kibbeling kopen bij de viskraam die gaat sluiten. Op een muurtje iets verderop nuttig ik de warme hap.
Dan gaat de tocht weer richting Schoonheten, terug naar de camperplek.
Het is heerlijk om nog een poosje bij te kleuren in de zon. Net niet te warm in het zonnetje. De boer komt nog even een praatje maken. Er komen nog een paar campers meer het terrein op. Er is nog plek genoeg.
Rond etenstijd maak ik wat tapas hapjes. Met een glaasje wijn erbij laat ik me dat heerlijk smaken. Ja, zo is het camperleven weer goed vol te houden!