Dinsdag 11 Augustus 2020 – Van Hopsten naar Stift Börstel.

11 augustus 2020 - Berge, Duitsland

Vandaag ben ik al voor 8:00 wakker. Het is nog lekker frisjes en ik begin de dag met een stukje fietsen. Lekker even de wind langs mijn lichaam is ook wel een fijne manier om wakker te worden.
Ik zet koffie en schenk een smoothie in. Maak mijn reisverslag en check mijn mail.
Vandaag wil ik naar de volgende camperplek. Ik weet dat daar geen voorzieningen zijn dus leeg ik de toiletcassette, maak de vuilwatertank leeg en vul de schoonwatertank.
De fiets weer achterop en alle spulletjes weer op hun plek. Tijd om te vertrekken. In Hopsten bezoek ik nog even de Aldi om de voorraad aan te vullen. Dan ga ik naar Börstel. Tijdens een vorige trip (Vakantie eind Juli - Woensdag 22 Juli 2020 – Herzlake) ben ik hier al een keertje op de fiets wezen kijken.
Ik dacht dat dit een klooster was, maar het is een Stift. Een plek waar adelijke jonge dames voor hun opvoeding naar toegestuurd werden. Het is niet met een kerk verbonden. Lees hun website maar eens.
De camperplek van Stift Börstel heeft 3 plekken waar je maximaal 3 nachten mag blijven staan. Je mag gebruik maken van het toilet en de douche.
Ik kom er rond 13:00 uur aan. Ik lees dat ik welkom ben bij het dagelijks gebed van 12:15. Ik zet mijn camper tegen de bosrand tegenover een kleine schaapsweide. Behalve een dozijn schapen zitten hier ook 2 hele grote honden in. Misschien om de schapen te beschermen tegen wolven?
’s-Middags wandel ik nog een stukje door het bos. Het waait een beetje en uit de zon is het dan wel lekker. Onder de luifel en tegen de bosrand kak prima in de schaduw en in de wind zitten. Zo is het prima uit te houden.