Dinsdag 15 September 2020 – Van Wittlich naar Klausen.

15 september 2020 - Klausen, Duitsland

Vanmorgen uitgeslapen tot 8:30! Daarna mijn standaardontbijt met koffie en smoothie en wat gezonde kruiden erbij. En ondertussen mijn verslag intikken en van foto’s voorzien.
Vandaag wil ik weer verder trekken. Maar eerst ga ik bij het sanistation mijn vuilwater lozen en schoon drinkwater innemen.
Dan rij ik naar Fritz Berger in Kenn om een nieuwe reservepomp te kopen. En de spanbanden voor de luifel die bij Obelink op waren. In Kenn zie ik bordjes met “Römerkeller” maar het lukt me daar niet om een parkeerplaats voor de camper te vinden. Misschien later maar eens proberen op de fiets.
Ik wil eigenlijk naar Piesport maar ik zie een camperplek in Klausen die me wel aanstaat. Klein, gratis en nabij het centrum van een leuk dorpje. Dus blijf ik hier.
Ik maak een wandeling door het dorpje. Klein winkeltje, mooie kerk en een aantal restaurants. Best aardig.
Daarna installeer ik me op mijn stoel en ga wat lezen en de omgeving bestuderen. Het is vandaag echt te warm om inspannende dingen te ondernemen.