Dinsdag 2 Juni 2020 – Van Losser naar Nijverdal.

2 juni 2020 - Nijverdal, Nederland

Mijn maximale verblijfstijd van 72 uur op de camperplek in Losser zit erop. En ook moet de cassette van het toilet geleegd worden. Tijd om een andere plek te gaan zoeken.
Ik rij naar huis toe om daar de cassette te legen en mijn nieuwe struiken in de tuin even te besproeien. En ik ga mij uitgebreid douchen. Toch handiger thuis dan in de camper.
Dan op weg naar de camperplek in Enter. Helaas mag ik daar niet staan vanwege Corona maatregelen. Wat een onzin! Alsof 2 camperplekken gevaar zouden kunnen opleveren.
Ik rij door naar Nijverdal. Daar zijn 2 camperplekken. Ik kies de gratis plek bij het “Oude Zwembad” aan de Koersendijk.
Vandaag niet fietsen maar wandelen. Met mijn rugzak op loop ik langs de bowlingboerderij naar het “Rode Dorp”. In de Emmastraat kom ik langs het huis waar mijn oom, tante, neef en nichtje woonde. De meeste huizen zijn gemoderniseerd en uitgebouwd maar het blijven kleine huisjes.
Sinds de tunnel onder Nijverdal klaar is heeft men van de Grotestraat een winkelerf gemaakt. Dat ziet er leuk uit. Op een terras trakteer ik mezelf op een speciaal biertje. Dan loop ik via het station weer terug naar mijn camper.
De avond breng ik grotendeels buiten door. Met mijn stoel onder de bomen is het heerlijk genieten op deze rustige plek. Later op de avond komen er nog 2 campers bij.