Donderdag 13 Augustus 2020 – Van Börstel naar Aadorp.

13 augustus 2020 - Berge, Duitsland

Wanneer ik vanmorgen wakker word lig ik te wachten op de kerkklokken van de kapel. En precies om 8:45 beginnen deze te luiden. Een mooi moment om uit bed te gaan. Ik zet koffie en geniet van een paar kopjes om rustig wakker te worden.
De boer en zijn stagiaire zijn de schapen en de honden aan het voeren. Nou ja, de boer doet het voeren en de stagiaire knuffelt de grootste van de twee honden. Mooi om te zien. De honden ogen niet zo vriendelijk maar laten zich door haar wel knuffelen. De boer geniet er ook van. Mooi om die wisselwerking te zien.
Ik trek mijn wandeloutfit aan en ga op jacht naar twee caches. De eerste ligt op het waldfriedhof naast het stift. Het lijkt erop dat hier alleen maar kinderen worden begraven. De graven zijn niet aangegeven maar als herinnering zit er een geschilderde plank met een herinnering aan de overledenen. Wel een mooi idee.
De eerste cache laat zich niet vinden. Net zoals de vorige cachers kan ook ik hem niet vinden.
Een half uurtje verder bij de tweede cache heb ik meer geluk. Gevonden!
Ruim 20 minuten later ben ik weer terug bij de camper. Tijd om te vertrekken. Ik doe de 2 x 5 Euro voor het gebruik van de camperplek in een envelop en gooi deze in de daarvoor bestemde brievenbus. Ik zie dat er nog meerdere enveloppes inzitten. Men heeft dus wel vertrouwen in de mensheid hier.
Ik pak alles in en zet alles vast. Dan toets ik ‘Aadorp’ in in mijn navigatiesysteem en volg de aangegeven route. Ik kom door Herzlake waar ik tijdens mijn vorige reis was. Op de camperplek daar leeg ik de toiletcassette en de grijswatertank. Bij de naastgelegen Aldi vul ik mijn voorraad aan voor mijn volgende reis.
In de buurt van Nordhorn gooi ik de dieseltank vol. 1,059 Euro/liter. In Almelo gaat de lpg-tank weer vol. 8 Euro. Daarmee heb ik meer dan een maand kunnen koelen, koken en douchen.

Na thuiskomst monteer ik nog wat video's. Ook van vorige reizen. Verder voeg ik nog wat foto's toe aan de reis.

Het was weer een heel leuke reis! Een paar dagen thuis om de tuin te doen, de camper een grote beurt te laten ondergaan en de volgende reis voor te bereiden. Met Mirjan naar Frankrijk.