Donderdag 3 September 2020 – Van Aadorp naar Schmidt (Eifel).

3 september 2020 - Schmidt, Duitsland

Alhoewel de temperaturen in Aadorp aan de lage kant zijn zie ik dat verder zuidelijker hogere temperaturen te beleven zijn. Zaterdag ben ik met Mirjan teruggekomen van Ecolonie en mijn weerApp geeft aan dat de komende weken daar nog veel betere temperaturen zijn dan in Aadorp. Afgelopen dagen heb ik een aantal massages gegeven en de tuin weer even op orde gebracht. Al met al voldoende redenen om er weer op uit te trekken met de camper!
Vanuit Aadorp rij ik door de regen naar Winterswijk. Wat spulletjes voor de camper kopen bij Obelink. Ondanks dat de website beloofde dat er spanbanden voor mijn Fiamma luifel op voorraad waren is de voorraad in de winkel nul. Toch maar via Internet bestellen ergens anders dus. Gelukkig blijken de andere dingen die ik wil hebben er wel te zijn.
Het is onvoorstelbaar hoe druk het altijd bij Obelink is. Donderdagmorgen in het naseizoen en de hele parkeerplaats staat vol. En iedereen gaat met een volle kar naar buiten!
Vanuit Winterswijk rij ik in ruim 2 uur naar Schmidt in de Eifel. Het is druk op de Duitse snelwegen en het blijft regenen totdat ik in Erfstadt de snelweg verlaat.
In Nideggen ga ik naar de Lidl om de lege blikjes in te leveren die het Eigentijds Festival hebben nagelaten. En om de campervoorraad weer aan te vullen.
In Schmidt moet ik even zoeken om de camperplek te vinden. Het adres in de CamperApp is niet nauwkeurig genoeg. Maar gelukkig zit er ook een kaart bij en die klopt wel.
Op de camperplek laat de zon zich nog even zien. De temperatuur in de camper loopt op naar 22 graden. Ja, dat is warmer dan in huis.
De eerste dag van een nieuwe reis. Ik weet nog niet precies waar ik naar toe ga en hoe lang ik weg blijf. Eerst maar eens de Eifel verder ontdekken.