Donderdag 17 September 2020 – Rustdag in Klausen.

17 september 2020 - Klausen, Duitsland

Ik sta hier heerlijk in de schaduw. Ik word pas tegen 8:30 wakker. Komt dat door de pittige wandeling van gisteren of omdat het bewolkt en daardoor niet zo licht is?
Ik zet koffie en neem een smoothie. Het is 14 graden binnen en buiten en ik laat de deur nog maar even dicht. Op mijn gemak type ik mijn reisverhaal en voeg de foto’s toe.
Voor vandaag maak ik er een dag van zonder te veel lichamelijke inspanningen. Even mijn spieren wat rust geven na de inspanningen van gisteren.
Ik loop even naar de leuke dorpswinkel om verse broodjes en kaas te kopen. Vandaag lunch met verse broodjes!
Rond het middaguur rij ik even naar Salmtal om boodschappen te doen bij de Lidl.
’s-Middags loop ik nog even Klausen door om foto’s in de kerk te maken en van de oude kloostergebouwen er omheen. Er is zelfs een prachtige kruidentuin die echter wel wat water kan gebruiken.
Het is vandaag maar 24 graden. En er is wat wind. Met temperaturen van 30 graden en meer in de afgelopen weken voelt 24 graden nu voor mij zelfs frisjes aan. Zo zie je hoe snel of je wennen kan aan hogere temperaturen!
Ik besteed de rest van de middag en avond met wat lezen en om te kijken waar mijn volgende etappe naar toe zal gaan. Het vestingstadje Rodemack in Frankrijk lijkt me wel wat.