Maandag 7 September 2020 – Van Nideggen naar Golbach.

7 september 2020 - Golbach, Duitsland

Zodra ik rond 8:00 uur wakker wordt schuif ik het rolgordijn omhoog. De zon schijnt naar binnen en ik zie een wolkeloze hemel. Heerlijk om zo van deze nazomer te kunnen genieten!
Ik zet koffie en pak mijn spulletjes in en zet alles vast. Op de parkeerplaats is het een op en afrijden van vaders en moeders die hun kind naar de crèche brengen. Nadat ik een flinke mok koffie opgedronken heb verlaat ik de camperplek en rij naar de Lidl om wat boodschappen te halen. Waaronder melk, yoghurt en druiven.
Dan rij ik naar het dorpje Golbach. Een kleine 30 Km over de weg. 19 Km hemelsbreed. In de App heb ik gezien dat hier een aantrekkelijke camperplek is. Ik word op zeer vriendelijke wijze welkom geheten door de eigenaar. Ik krijg een sleutel van de uitgebreide badstube. Ik zal er nog foto’s van maken.
Ik heb plek nummer 5. Een plek op een plateau boven het lagere deel van de cp. Een prachtige plek. Ik mag er tot vrijdag blijven staan want vanaf dan is deze plek gereserveerd.
Zodra ik me geïnstalleerd heb en nog een mok koffie heb gedronken trek ik mijn wandelschoenen aan en doe mijn rugzak op. Tijd voor een wandeling!
Het gebied rond Golbach is heel anders dan bij Nideggen. Het is hier glooiend, met een afwisseling van bossen en weilandjes met koeien en af hier en daar een heel klein dorpje. Vanaf de heuvels stromen smalle beekjes naar beneden. Een soort miniatuur alpen landschap.
Terwijl ik op een bankje zit passeert een grote groep Nederlandse wandelaars. Waarschijnlijk een wandelgroep die van hotel naar hotel loopt zo te zien aan de weinige bagage die ze bij zich hebben.
Rond 15:00 uur ben ik terug bij de camper. Het is zo warm dat ik buiten in de schaduw van een jonge walnootboom ga zitten. En ik test mijn eigengemaakte tafeltje. De man van de camperplek achter me komt het tafeltje bekijken. Hij vindt het tafeltje heel mooi.
Ik ga mijn reisverslag van de vorige dag maken en de foto’s uploaden.
Wanneer de zonnekracht wat afneemt verlaat ik de schaduw. Tot 19:00 uur blijf ik van de zon genieten tot de zon achter de heuvels verdwijnt.
Ik maak we wat te eten en ga binnen zitten lezen. Ik voel dat de zon mij fijn opgeladen heeft.