Woensdag 23 September 2020 – Van Üttfeld naar Nettetal.

23 september 2020 - Nettetal, Duitsland

Wat een heerlijk donkere en stille nacht hier midden in de natuur. Het loopt al tegen 9:00 uur wanneer ik wakker word. In de camper is het maar 9 graden! Ik zet koffie en neem een beker yoghurt als ontbijt en schrijf mijn reisverslag.
Ondertussen is de temperatuur zowel binnen als buiten opgelopen tot 18 graden. Ik wil nog een eind fietsen en trek toch maar een lange broek en een fleecevest aan.
Ik fiets vandaag in de richting van Pronsfeld waar ik een paar dagen op de camperplek heb gestaan. Het fietspad over de spoorlijn gaat behoorlijk omlaag. Dat wordt klimmen wanneer ik straks terug moet.
Onderweg zijn prachtige oude viaducten. Omdat er geen geld voor was om ze af te breken zijn ze waarschijnlijk lang genoeg bewaard gebleven om nu voorgoed bewaard te blijven. Een voordeel wat je in minder rijke gebieden vaker ziet.
Ik kom langs de Eifel Zoo. Mensen met mondkapjes kopen hun kaartjes bij de kassa. Keurig op 1,5 meter afstand.
Ik neem de afslag naar Lünebach. Daar fiets ik even het dorpje in maar daar is weinig te beleven. Ik fiets weer terug door het dal. Ondertussen is het al lekker warm geworden. Buiten het dorp kunnen de warme kleren weer uit. Bij de afslag fiets ik weer terug naar Üttfeld. Zoals voorspeld is het nu continu blijven klimmen. Langs een deel van het traject is een bomen ABC aangelegd. Bomen die beginnen met de letter A tot en met Z. Leuk bedacht. Gesponsord door plaatselijke bedrijven. Voor de X heeft men de X-Mas tree bedacht. Leuk gevonden.
Terug bij de camperplek probeer ik tevergeefs een cache te vinden. De hint ‘Bij de stam’ helpt mij ook niet veel verder bij de rand van een bos.
Ondertussen is het helemaal bewolkt geworden. Ik besluit om maar een paar uur richting Aadorp te gaan rijden. Via België kom ik bij Aken Duitsland weer binnen. Ik rij tussen gigantisch grote bruinkolenmijnen door. Ik wist niet dat die hier waren. Kilometers grote gaten in het landschap.
Tegen 17:00 uur kom ik aan op de camperplek van Nettetal. Een plekje ‘am Krickenbecker See’ waar al een stuk of vijf andere campers staan. En er is nog genoeg plaats over.
Ik maak mezelf wat te eten en zak lekker onderuit met een biertje. Later op de avond begint het te regenen. Dat is weken geleden dat ik het zag regenen!
Langzamerhand zal er een einde aan deze reis komen nu.