Woensdag 9 September 2020 – Van Golbach naar Pronsveld.

9 september 2020 - Pronsfeld, Duitsland

Een voorzichtig zonnetjes schijnt al door de boomtoppen wanneer ik rond 8:00 uur uit bed kom. Onder het genot van een kop koffie tik ik mijn reisverslag in. Voor de laatste maal maak ik nog een keer gebruik van de luxe badestube. Dan lever ik de sleutel in en reken af. 7 Euro per dag voor de plek en 2,50 Euro per dag voor het optionele gebruik van de badestube. Dat is het zeker waard!
Ik heb hier 2 dagen gestaan en wil weer verder trekken. Het doel is de camperplek van Pronsveld. Die camperplek ligt op een oud stationsemplacement en van de spoorlijnen zijn fietspaden gemaakt. Een echte fietsplek dus.
Bij aankomst ga ik eerst mijn afvalwater lozen en de watertank vullen. Een medecamperaar komt erbij staan en we raken in gesprek. Hij vertelt dat je hier zelfs eenvoudig naar België kan fietsen. Het is een splitsing van spoorwegen (geweest) en je kan hier drie kanten op.
Ik kies weer een mooi plekje in de hoek zodat ik ongestoord kan zonnen. Want zon is er vandaag weer genoeg. Direct gaan mijn stoel en tafeltje naar buiten en ik maak mezelf een kleine lunch met salade en een toetje.
Na de lunch fiets ik richting Prüm. Na een kilometer zie ik een winkeltje die onder ander mondkapjes verkoopt en ik realiseer mij dat ik mijn mondkapje vergeten heb. Het winkeltje is gesloten, dus maar even terug naar de camper. En meteen maar een reservekapje in de fietstas doen.
Het is ongeveer 8 Km fietsen naar Prüm over een licht glooiend fietspad door een prachtig dal met naast me het riviertje Prüm. Bij de plaatselijke boekhandel koop ik een setje kaarten van dit gebied want ik ben buiten het bereik van mijn vorige kaart gekomen.
Bij de Lidl lever ik mijn lege blikjes in en koop weer volle. Ze hebben hier Radler van weizenbier in combinatie met sinaasappels, met bramen en met appel. Ik koop van ieder soort een blikje om die te proeven.
Op mijn gemak fiets ik weer terug naar Pronsveld. De zon schijnt nog steeds en daar geniet ik nog een paar uurtjes van. Ik bestudeer de kaart om te zien waar ik de volgende dag naar toe wil.
Aan het begin van de avond loop ik even het dorp in. Bij het voormalig station is een openluchtmuseum gemaakt met oude treinen en stations apparatuur. Dat ziet er heel leuk uit. Ik zal er morgen wat foto’s van maken.
In het dorpje is een pizzeria, een bakker en een kebabzaak. Mmm, deze week ook nog kebab eten dus.
De avond breng ik door in de camper en ik zit wat te lezen op de PC. Want er is zelfs Wifi hier.