Zaterdag 12 September 2020 – Van Pronsfeld naar Wittlich

12 september 2020 - Wittlich, Duitsland

Ook vanmorgen is het heel koud in de camper wanneer ik uit bed kom. Gelukkig komt de zon al snel boven de bomen uit en helpt het water koken ook mee om de binnentemperatuur te verhogen. Na het ontbijt van koffie, smoothie en yoghurt tik ik mijn reisverslag in en voeg ik de foto’s en 2 filmpjes toe.
Na mijn ontbijt fiets ik even naar de Lidl in Prüm. Ik wil nog een paar blikjes Radler met de diverse fruitsmaken kopen. Erg lekker wanneer het buiten warm is. De temperatuur is al zodanig dat ik met weinig kleren op de fiets kan. Een route over de spoordam dus lekker vlak. Tegen 12:00 uur ben ik weer terug op de camperplek.
Ik pak alles weer in en zet alles weer vast en vertrek. Ik rijd eerst naar Bleialf. Hier heb ik gisteren een tomatenmes gekocht met een houten handvat. Bij het uit de verpakking halen in de camper zag ik een barst in het handvat en ik vrees dat dit verder scheurt. Daarom wil ik deze voor een andere uitwisselen.
Wanneer ik het mes omgewisseld heb zet ik Wittlich als doel in het navigatiesysteem. Een klein uurtje rijden. Deze camperplek lijkt me wel wat en ook het stadje Wittlich lijkt mij leuk om te bezoeken.
Het adres van de camperplek staat niet duidelijk aangegeven in de App. Daarom kom ik eerst op een plek waar geen camperplek is. Ik corrigeer mijn keuze en een kwartier later sta ik op de juiste plek.
Een deel van de camperplek wordt vandaag door paarde sporters gebruikt. Auto’s met paardentrailers en campers met een paardenstal erin. Geen hobby voor arme mensen zo te zien. Alleen maken ze er wel een zooitje van. Op het bordje bij de ingang staat dat je hondenpoep op moet ruimen maar de grote hopen die de paarden doen laten ze gewoon liggen. En overal laten ze flessen en plastic zakken liggen. Dat valt me erg tegen van deze mensen.
Het is erg warm en ik heb mijn beweging voor vandaag al wel gehad. Daarom ga ik lekker achter de camper zitten lezen.