Zaterdag 19 September 2020 – Rodemack.

19 september 2020 - Rodemack, Frankrijk

Al om 7:00 uur beginnen de klokken van Rodemack enthousiast te luiden. Maar ik blijf nog even lekker liggen. Rond 8:00 uur ga ik uit bed en maak koffie.
Als eerste ga ik Mirjan even appen om haar met haar verjaardag te feliciteren en te vertellen dat ik niet op haar verjaardag kom. We appen even met elkaar.
Ik maak mijn reisverslag en loop dan even naar de buurman toe die met een drone aan het spelen is. Ik laat het me graag uitleggen hoe het werkt.
Na nog een volgende kop koffie loop ik het stadje in. Eerst bezoek ik een sober ingericht kapelletje. Ik slenter door de smalle straatjes en maak wat foto’s. In een klein winkeltje koop ik een fles lokaal gebrouwen bier. En bij de bakker een baguette, want dat hoort er natuurlijk bij hier in Frankrijk.
Het stadje is prachtig gerestaureerd. Maar ook weer niet te perfect wat het authentiek maakt. Want in de middeleeuwen zal het ook geen jaarlijkse schilderbeurt hebben gehad. Zelfs de straatverlichting is in stijl! Net wanneer ik het stadje weer uitloop zie ik een knalgele lelijke eend staan in een steegje. Een echt Frans tafereeltje. Dat moet wel even gefotografeerd worden natuurlijk!
Voor de verlate lunch bak ik een paar eieren. Met stokbrood en kartoffelsalade een goed vullende maaltijd. ’s-Middags was ik even wat dingen en hang ze op om te drogen. Omdat ik hier op de camperplek schoon water heb is dat prima te doen.
De middag breng ik zonnend en lezend door. Af en toe stijgt of land een vliegtuig op het vliegveld verderop. Heerlijk relaxed middagje zo.
Aan het begin van de avond bak ik mij een paar steaks. Met wijn en stokbrood ziet het er aardig Frans uit. En het smaakt uitstekend.
Zo heb ik weer een heerlijke dag gehad.