Zondag 20 September 2020 – Rodemack.

20 september 2020 - Rodemack, Frankrijk

Ook vandaag luiden de kerkklokken om 7:00 uur en ben ik al voor 8:00 uur aangekleed. Want binnen is het nog maar 14 graden!
Na koffie, yoghurt en een smoothie is het tijd voor een nieuw reisverhaal.
Ik neem afscheid van mijn buren die vertrekken naar het noorden van Luxemburg. Wie weet of ik hen ooit nog eens tegenkom?
Ondertussen loop de temperatuur al snel op. Al voor 11:00 uur is de thermometer de 20 graden voorbij.
Ik loop nog een keer het stadje door om een filmpje te maken. Daarna ga ik bezig met het knippen en monteren om er een leuk geheel van te maken. Ik zal de film later deze week aan het reisverslag toevoegen zodra ik een fatsoenlijke Internetverbinding heb.
De middag breng ik afwisselend in de zon en schaduw door. Ik heb een plek in de hoek waar ik ongezien kan zitten en zonder kleren kan zonnen.
Ik maak (Franse) stokbroodjes met Hongaarse salade uit Duitsland. Samen met een glas Spaanse witte wijn. Ja, zo breng ik Europa bij elkaar ;-)
Op mijn telefoon zie ik dat het weer hier in de omgeving vanaf donderdag minder zal worden. Zelfs op mijn favoriete plek ‘Méjannes-le-Clap’ in zuid Frankrijk gaat het dan regenen! Maar even afwachten hoe het gaat worden.