Zondag 6 September 2020 – Nideggen

6 september 2020 - Nideggen, Duitsland

Voorzichtig probeert de zon door de wolken heen te kijken wanneer ik rond 8:00 uur het rolgordijn in mijn slaapcabine omhoogschuif. Wanneer ik uit bed klim voel ik de spieren in mijn benen. Een paar dagen behoorlijk geklommen en gedaald tijdens mijn wandelingen.
Zoals gebruikelijk begin ik de dag met koffie. Op de bijrijdersstoel kan ik voluit van de zon op mijn blote lichaam genieten.
Ik schrijf mijn reisverslag en voeg er de foto’s aan toe. Dan loop ik even het stadje in om verse broodjes bij de bakker te halen. Tijd voor deel 2 van het ontbijt! Verse broodjes, smoothie, melk en nog een koffie. Het is zondag en daar ga ik van genieten!
Terwijl ik geniet van mijn ontbijt loopt de parkeerplaats langzaam voller. Wandelaars, mountainbikers en wielrenners bereiden zich voor op een tocht. Leuk om te zien.
Ik kijk op de kaart om een route te bedenken zonder extreme hoogteverschillen over een korte afstand. Dat wordt dus een beetje evenwijdig met de bergrug blijven lopen.
Het is ondertussen zo’n 20 graden buiten. Lekker wandelweer dus. De grove route van de kaart zit voldoende in mijn hoofd en voor het wandelen zelf gebruik ik de GPS.
Mijn route begint dichtbij de camperplek. Hier loop ik het bos in en ben meteen buiten de stad. Direct kom ik over kleine brugjes en lang mooie rotspartijen. En zoals gepland stijgt en daalt het pad maar heel weinig.
Bij een uitzichtpunt zet ik me neer op een bankje. Er komt een ouder stel aangelopen. De dame van het stel vraagt of ze ook op de bank mag zitten. Het stel loopt deze route iedere dag en het is haar vaste rustplek. Natuurlijk nodig ik hen uit om erbij te komen zitten en we raken aan de praat.
Ze vragen waarom ik alleen ben en ik leg uit hoe dat gekomen is. Bijzonder om mijn verhaal aan vreemden te vertellen. Het voelt voor mij als een soort van loslaten. Wanneer we later afscheid nemen zegt de man dat ik zeker weer gelukkig ga worden. Ja, daar twijfel ik zelf ook niet aan!
Met een grote boog kom ik weer in Nideggen terug. Het is te merken dat het vandaag zondag is want het is erg druk in het stadje. Ik zoek een plaatsje op een terras maar er zijn geen plekjes vrij die me aanstaan.
Dan maar terug naar de camper. Ik trakteer me op een klein flesje Sekt. Gevulde olijven en blokjes lavendelkaas erbij. Een paar augurkjes in boterhamworst, kartoffelsalade en mijn kleine feestje is compleet.
Langzaam loopt de parkeerplaats weer leeg. Ik luister naar het Duitse nieuws. Gelukkig afgewisseld door leuke muziek uit mijn jeugd. Echt een vakantiesfeer zo.
Ik besluit om maandag weer verder te gaan. De toiletcassette is nog niet vol maar ik wil ‘m toch morgen liever ledigen. En ik wil weer een ander stuk van de Eifel zien.
En weer kijk ik terug op een fijne dag. Genoten van het weer. Een stuk van mijn geschiedenis los kunne laten en lekker veel buiten geweest!