Zaterdag 18 januari 2020 – Van Ahaus naar Darfeld.

18 januari 2020 - Darfeld, Duitsland

Op de camperplek in Ahaus mag je maximaal 72 uur verblijven. Dagelijks wordt hierop gecontroleerd. Een goede zaak! Zo wordt voorkomen dat mensen de plek meerdere weken bezet houden.
Na een smoothie en een paar kopjes koffie ruim ik alles op en zet alles in de reismodus. Nog even de toiletcassette legen en schoonmaken, glas en afval wegbrengen en ik kan verder gaan.
Eerst even op bezoek bij de Lidl om eten en drinken te kopen voor de komende dagen.
Via Internet heb ik een goedkoop tankstation gevonden waar ik diesel en LPG kan tanken. Dan rij ik naar de camperplek in Darfeld.
Het is bewolkt en er is te weinig zon om de accu via het zonnepaneel op te laden. Omdat ik ook mijn laptop op wil laden sluit ik de camper maar aan op de stroomzuil. Voor 1 Euro kan ik alles weer helemaal opladen.
In de loop van de middag wordt het zonniger en ik besluit om een paar uurtjes te gaan wandelen. Ik bezoek de bron van de Vecht en maak er wat foto’s. Na een paar uurtjes kom ik weer lekker fris in de camper aan. De wandeling heeft mij goed gedaan.