Maandag 11 januari 2021 – Van Ter Apel terug naar Aadorp.

11 januari 2021 - Aadorp, Nederland

De laatste morgen van deze reis word ik keurig op tijd wakker. De telefoon geeft 7:52 aan. Mijn interne wekker werkt dus nog wel. Het is nog donker buiten. Ik ga even uit bed om de verwarming aan te doen. Dan kruip ik nog even onder mijn warme dekbed.
Mijn laatste morgen dus van deze reis. Het weer is triest. Het regent een beetje en voor de eerste dagen waren de voorspellingen niet erg goed. Dus maar weer naar huis toe.
Wanneer het wat lichter wordt ga ik uit bed. Het is dan al lekker warm in de cabine. Ik kook water om koffie te zetten en doe de rollo’s omhoog.
Ik neem de tijd om mijn reisverslag te maken en om een paar koppen koffie te drinken. Daarna ga ik de afwas doen. Voor ik vertrek maak ik nog even de toiletcassette leeg en schoon. Ik rol de kabel op waarmee ik aan de stroompaal zit. Met dit weer is de zonnetijd te kort om de accu volledig op te laden. Ik zet alles vast en pak alles in en zet ‘Uelsen’ als doel in het navigatiesysteem. De havenmeester rijdt voorbij en groet mij.
Ik volg de aanwijzingen van mijn navigatiesysteem en ga bij Schoonebeek Duitsland in.
In Emlichheim breng ik een bezoek aan de Posten Börse. Ik koop kwasten en een nieuw koortje voor mijn bril. En snuffel natuurlijk de hele winkel even door.
Vervolgens naar Lidl om mijn lege blikjes voor volle om te wisselen.
Hierna rij ik terug naar Aadorp en pak de camper uit.
Het was een leuk reisje. Ik wil nog zeker een keer naar Ter Apel om daar te fietsen. De plek heeft mij verrast.
Ik heb mij voorgenomen weer op reis te gaan zodra het weer zonnig wordt.