Maandag 21 September – Van Rodemack via Koenigsmacher naar Prüm.

21 september 2020 - Prüm, Duitsland

Door het klokkengeluid van 7:00 uur ben ik ook vanmorgen weer op tijd uit bed. Als eerste zet ik koffie en type m’n reisverslag in. Ondertussen warmt de zon de cabine al snel op van 11 naar 20 graden.
Ik loop nog even een rondje door het stadje om er afscheid van te nemen. Een prachtig stadje. Alleen jammer dat ik hier niet kan fietsen. Dat is echt te heuvelachtig hier voor mij. En wandelroute zijn hier ook niet. Dus neem ik afscheid en ga ik verder. En helaas zijn er weinig andere camperplekken hier in de buurt.
Voordat ik de camperplek verlaat ga ik even lozen en vullen. Dan hoef ik vanavond niet op een camperplek met voorzieningen te staan. Dat is iets flexibeler.
Ik rij naar de camperplek in Koenigsmacher aan de Moezel of dat een leuke plek is. Want langs de Moezel kan je goed fietsen. En hier in Frankrijk is het veel rustiger aan de Moezel dan in Duitsland. Maar helaas zijn alle plekken hier bezet.
Ik besluit door te rijden naar Prüm in de Eifel omdat ik weet dat ik daar goed kan wandelen en fietsen. In Perl bezoek ik nog even de Lidl om wat boodschappen te doen. Ik kom nog een klein stukje door Luxemburg en daar doe ik de tank nog even vol voor nog geen 92 Eurocent per liter.
Rond 15:00 uur sta ik op de camperplek van Prüm. Een keurige plek met alle voorzieningen op een oud spoorwegemplacement tussen het centrum en de bosrand.
Ik zet mijn stoel, krukje en tafeltje buiten en ga met mijn rug naar de zon zitten. Wow, zoveel zon nog op 21 September.
Aan het eind van de middag loop ik even naar het centrum van de stad Prüm. Een mooi oud klooster en een basiliek. En eromheen statige oude gebouwen. Daar wil ik morgen wat foto’s van maken.
Op de terugweg naar de camper koop ik mezelf een Döner Kebab. Dat is een lekkere maaltijd voor deze avond.
Wanneer de zon achter de bergrug zakt ga ik naar binnen toe en trakteer mezelf op een glaasje wijn. Ik lees nog wat en ga op tijd naar bed.