(Pinkster)Maandag 1 Juni 2020 – Nog steeds in Losser.

1 juni 2020 - Losser, Nederland

Het is al kwart voor negen wanneer ik wakker word! Ik heb heel vast geslapen. Misschien doordat het vanmorgen zo donker is omdat de rollo’s helemaal dicht zitten?
Ik zet koffie en schenk mezelf een smoothie in. Een krentenbol erbij en mijn ontbijt is weer compleet.
Omdat ik vandaag veel fietsverkeer verwacht besluit ik om al direct voor een fietstocht te vertrekken. Met vandaag als doel de noord- en oostkant van Losser te verkennen.
Nadat ik de Dinkel overgestoken ben passeer ik ook de Duitse grens. Bij een grote zwemplas ga ik een poos in de zon liggen. De temperatuur is nog zodanig dat dit heerlijk uit te houden is. Dan fiets ik verder over een oud commiezen pad. Er staan woonblokken waar het douanepersoneel gewoond heeft en ook hele mooie villa’s. Hun tuinen grenzen aan de Nederlandse grens.
Tegen de grens aan blijf ik een poos in de schaduw aan de bosrand zitten. Het enige wat je hier hoort zijn vogeltjes. En bijzonder dat je steeds meer details ziet naarmate je langer blijft zitten kijken! Ik App een poosje met Lia en Jorien. Gezellig zo even contact te hebben.
Ik fiets terug naar Losser en maak een rondje langs de vele terrassen hier. Er wordt goed gebruik gemaakt van de mogelijkheid om vanaf 12:00 uur weer op het terras te mogen zitten. De terrassen zitten gezellig vol maar er is nog zeker plek vrij.
Bij de camper maak ik mijn eigen terrasje. Met een blikje bier van 49 Cent een prima alternatief!
Tijd voor het reisverslag van de vorige dag en lekker in de schaduw zitten lezen. Zo kom ik deze pinkstermaandag wel door.