Zondag 10 Mei 2020 – Assen

10 mei 2020 - Assen, Nederland

Al vroeg schijnt de zon de camper binnen. Het wordt er heerlijk warm. Na een paar koppen koffie en een smoothie is het al te warm om binnen te blijven. Ik ga een stukje wandelen door het centrum van Assen.
Er zijn nog een paar leuke straatjes met oude huizen en kleine winkeltjes. Voor de rest ook alleen de bekende winkels. Hema, Kruidvat, Subways en C&A. En vooral nu alles gesloten is op zondag ziet het centrum er niet echt aantrekkelijk uit.
Ik loop terug naar de camper en rij de camper naar het eind van de camperplek. Daar sta ik wat beter in de zon en meer in de luwte van een wal langs het kanaal.
Ik maak wat snacks, pak een Radler. De campingstoel fijn in de zon en de voeten op een krukje. Heerlijk in de zon zitten lezen met uitzicht over de hoofdvaart waar af en toe een paar kano’s voorbij peddelen.
Aan het eind van de middag wordt het bewolkt en komt er een stevige noordenwind opzetten. Ik zet mijn ontspannen bezigheden binnen verder voort.
De avond breng ik verder binnen door. Ik maak nog iets te eten en drink een wijntje. Ik luister wat muziek en ga op tijd naar bed. Het was een heerlijk ontspannen dagje.