Dinsdag 21 Juli 2020 – Naar Herzlake

21 juli 2020 - Herzlake, Duitsland

De groencontainer zit weer vol, het is mooi weer en ik heb zin om er weer een paar dagen op uit te trekken.
Ik wil kijken of er nog een plekje is op de camperplek in Haselünne. Een plek waar ik ooit eerder heb gestaan.
Voorbij Meppen is de weg naar Haselünne afgesloten en ik word omgeleid. Na een tijdje krijg ik door dat men mij om wil laten rijden via Lingen. Dat is een heel stuk om. Daarom volg ik mijn navigatiesysteem en rij via de binnenlanden naar Haselünne. De camperplek daar heeft officieel 4 plaatsen maar er staan meer dan 10 campers vandaag. Ook de naastgelegen parkeerplaatsen zijn door camperaars bezet. Ik vind het te druk voor zo’n klein plekje en zoek op Campercontact naar een andere camperplek.
Dat wordt Herzlake. Een plaatsje waar ik nog nooit van gehoord heb. Altijd leuk.
Op de camperplek in Herzlake zijn 20 plaatsen. 9 op een verhard terrein en 11 op een grasveld naast een speeltuin. Op het verharde terrein is nog 1 plek vrij. Voor mij bewaard. ;-)  Alleen jammer dat ik vanaf hier wat verder moet lopen naar de speeltuin.
Het gedeelte waar ik sta is hoofdzakelijk bezet door Nederlandse campers. Tja, het is gratis en je mag er 6 dagen blijven staan. Er is zelfs gratis water en lozen.
Ik sta een poos te praten met de buren naast mij. Een stel van achter in de 70! Gezellige mensen die me veel leerzame ideeën over campers vertellen.
Later in de middag loop ik nog even het dorpje in. Er zijn een aantal winkeltjes, restaurants en zelf een mooi terras aan de rivier de Hase.
Tussen het dorp en de camperplek ligt een winkelcentrum met Aldi, Netto, Rossmann, Postenbörse en enige winkels meer. Dus kan ik mijn boodschappen lopend doen.
Rond etenstijd loop ik even naar de Aldi om mijn boodschappen te doen. Daarna trakteer ik mezelf op een broodje Kebab van Atalya-Grill. Omdat het de eerste dag van mijn vakantie is.