Donderdag 23 Juli 2020 – Herzlake

23 juli 2020 - Herzlake, Duitsland

Ik sta tegen 8:00 uur op en zet koffie. Met een smoothie erbij is mijn vaste ontbijt weer compleet. Het is bewolkt maar het zijn wolken die in de loop van de dag wel zullen verdwijnen denk ik.
Ik neem de tijd om van mijn ontbijt te genieten en wat tijdschriften te lezen.
Tegen het middaguur fiets ik even naar de Aldi om lege blikjes in te leveren en een paar verse broodjes te kopen. Ondertussen lost de wolkenlaag zich op en wordt het alweer lekker warm.
Terug bij de camper smeer ik de broodjes en neem er kop koffie bij.
Dan ben ik klaar om te gaan fietsen. Een strakblauwe lucht boven mij met hier en daar een wolkje.
Ik fiets langs de Hase en door de bossen naar Haselünne. Dat is zo’n 12 Km. Het is een prachtig fietspad. En je ziet hier heel weinig andere fietsers. Ik fiets nog even langs de camperplek daar maar het is nog net zo vol als afgelopen dinsdag.
Ik maak wat filmpjes in het centrum van de stad. Er zijn hier meerdere jeneverstokerijen. Ik wil daar nog een keer een rondleiding volgen. Helaas zijn ze op dit moment gesloten.
Ik zit een poos op een bankje in de winkelstraat en geniet van de gezellige drukte om mij heen. Terrassen zitten vol en de ijswinkel doet goede zaken.
Wanneer ik mijn waterflesje leeg heb en lang genoeg heb gezeten maak ik nog een rondje door het centrum en rij de stad weer uit. Het is genieten om hier door de mooie natuur te fietsen met dit prachtige weer!
Terug bij de camper zet ik mijn campingstoel in de schaduw van de bus en ga verder met mijn tijdschriften. Ik monteer een filmpje van Haselünne en zet dat op mijn reisblog. Verder nog wat foto’s van kruiden die ik onderweg heb gefotografeerd.