Zondag 28 Juni 2020 – Back home

28 juni 2020 - Aadorp, Nederland

Wanneer ik rond 8:00 wakker word zie ik regendruppels liggen op het dakluik boven mijn bed. Het heeft vannacht iets geregend. Wanneer ik naar buiten kijk ziet het er wat grauw uit. Maar de temperatuur binnen is nog steeds zodanig dat ik geen kleren aan hoef.
Ik schenk mezelf een smoothie in (van de Lidl) en maak koffie. Weer een rustige start van de dag.
Ik heb een mail gekregen van de familie Kita dat ik nog recht heb op een gratis accu. Pa en Ma Kita helpen me altijd bij het klussen in de tuin ;-)  Makita probeert het je alleen lastig te maken om die gratis accu te krijgen. Je moet een copy van de factuur opsturen en een foto maken van het serienummer van het apparaat (terwijl dit ook op de factuur staat). In de hoop dat de meeste mensen niet de moeite nemen om de accu aan te vragen. Maar voor een accu van 100 Euro wil ik best moeite doen!
Daarom en omdat de weersverwachtingen toch wat minder zijn besluit ik naar huis te gaan. Ik neem nog een kop koffie, pak alles in en zet alles vast en rij naar de loosplek. Ik laat mijn afvoertank in de put leeglopen en ledig en reinig mijn toiletcassette bij het sani station.
Dank rij ik via het ferienpark, Getelo, Mander, Geesteren terug naar huis.
Om nog wat te oefenen met video monteer ik de beelden van mijn dashcam als één film aan elkaar. Ik lees wat over de werking van YouTube en maak mijn eigen kanaal aan op YouTube. Dan zet ik mijn film erop om te testen hoe dat gaat. Op deze manier kan ik dus ook langere films delen. De film is hier te zien.
Bij thuiskomst verbeeld ik me dat ik een raar geluidje hoor bij de kachel. Tikt er een tak tegen de kachelpijp aan buiten of zo? Maar het blijft terugkomen. Dan zie ik een jong koolmeesje in de kachel vliegen. Ik zet de terrasdeur open en open de deur van de kachel. Na een poosje komt het vogeltje uit de kachel. Door de as ziet hij er wat stoffig uit. Het is een steenkoolmeesje geworden. Hij huppelt de tuin in en verdwijnt tussen het groen. Mmm, misschien moest ik hiervoor ook wel naar huis toe?
Ik ben maar 4 nachten weggeweest maar heb het gevoel dat ik veel langer weg was. Ik heb veel geleerd en veel gedaan. En ik heb er volop van genoten!