Vrijdag 26 Juni 2020 – Uelsen

26 juni 2020 - Uelsen, Duitsland

Net voor 8:00 uur word ik wakker. Met de ramen en dakluiken open waait de wind verkoelend door de camper heen. Het is de afgelopen nacht ook fijn koel gebleven. Ik sta tegen de bosrand en het duurt zeker tot 11:00 uur voordat de zon de camper bereikt.
Naar het toilet, wassen en scheren en Harry is klaar voor het ontbijt. Dat bestaat vandaag uit koffie, krentenbollen en een zelfgemaakte smoothie.
Terwijl ik van mijn ontbijt geniet zie ik de buren aan beide zijden vertrekken. Ze zwaaien en toeteren om afscheid te nemen.
Ik neem alle tijd om mijn verslag van de vorige dag te maken. Ik lees en beantwoord mijn mail en lees het nieuws op Nu.nl en Tubantia. Ik lees dat wij Tukkers de uitverkorenen zijn om de nieuwe Corona App te testen. En we mogen zelfs gebruik maken van de Duitse Corona App! Na zoveel goed nieuws neem ik een extra sterke kop koffie.
Ondertussen is het al 12:00 uur geworden. Fijn om zo alle tijd te hebben!
Ik fiets naar het centrum van Uelsen om filmbeelden te verzamelen voor een filmpje over Uelsen.
En telkens wanneer ik naar Uelsen ga kan ik het niet laten om daar even naar de kringloopwinkel te gaan. En zo ook dit keer. Ik koop een paar boeken en een paar Chinese sausbakjes voor in de camper. Voor 5 Euro samen. Leuk en goedkoop.
Ondertussen maak ik de gewenste opnames voor mijn filmpje.
Terug bij de camper draai ik de luifel uit en schuif de tafel en stoelen er onder. Een fijne plek om mijn film te monteren. Omdat ik hier goede WIFI heb kan ik de film ook direct op de weblog zetten. Nou ja, direct; het filmpje van nog geen 5 minuten (in lage beeldkwaliteit) duurt bijna een uur om te uploaden. Maar thuis met mijn supersnelle Internet gaat het niet veel sneller. Ik denk dat de bottleneck in de weblog zit. De video’s zijn te zijn onder het menu “VIDEO’S” op deze weblog.
Dan is het tijd voor een verlate lunch. Heerlijke meloen en een zalmsalade. Mmm, dat is smullen hoor.
Het is mij vandaag te warm om een langere fietstocht te maken. Daarom besluit ik vandaag lekker onder mijn luifel te blijven. Uit de zon en een beetje wind is het uitstekend vol te houden. Ik gebruik de rest van de dag om mijn nieuwe boeken te lezen en te genieten van de rust hier. Ik had plannen om verder van huis te gaan maar ik heb hier zo’n fijne plek en het is zo’n geweldig weer dat ik nog even hier in Uelsen blijf. Zolang het weer goed is koop ik iedere morgen een ticket voor de huidige dag en komende nacht. Voor 7 Euro tot aan de volgende dag 10:00 uur. Zo kan ik per dag beslissen of ik wil blijven of niet. Dat is de vrijheid van een camperplek.