Zaterdag 27 Juni 2020 – Uelsen

27 juni 2020 - Uelsen, Duitsland

Tegen 8:00 uur word ik weer wakker vanmorgen. Ik blijf nog een kwartiertje nagenieten en stap dan mijn bed uit.
Tijd voor een smoothie, koffie en de laatste krentenbol uit de zak. En ook de laatste zelfgemaakte smoothie uit de fles. Gemaakt van verse groene kool, selderie, peterselie, munt, heermoes, kiwi, vruchtensap, geelwortel en peper. Boordevol vitamine C, silicium en andere gezonde voedingsstoffen.
Ik schuif de deur van de camper open en geniet van de koele luchtstroom langs me heen. In de verte hoor ik een koekoek. Af en toe rent er een jogger langs de camperplek. Dat is genieten.
Ik maak het verslag van de vorige dag. Daarmee beleef ik het eigenlijk nog een keer. Ondertussen heb ik ruim 10 jaar reisverslagen online staan. Iets wat ik ooit van mijn dochter Lia geleerd heb toen zij naar Ghana ging.
Rond 12:00 uur gaat het openluchtzwembad naast de camperplek open. Veel jeugd fiets langs en over de camperplek om naar de ingang te gaan. Het valt mij op dat het merendeel Nederlands praat. Zouden dit Nederlanders zijn uit Duitsland of zouden ze uit Nederland komen fietsen?
Ik fiets even naar het dorp om boodschappen te doen bij de Lidl. Onderweg zie ik de molenaar bezig om de molen in gereedheid te brengen. Ik maak er een filmpje van en hoop dat de molen op mijn terugweg zal draaien.
Bij de Lidl ga ik met mondkapje shoppen. Ik ben blij dat ik weer buiten ben en het mondkapje weer af mag doen!
Op de terugweg naar de camperplek is de molenaar nog steeds aan het prutsen met de molen. Helaas geen filmpje van een draaiende molen dus.
Bij de camper download ik een boek over mijn GoPro camera en ga dat lezen. Even wat eten en dan ga ik verder met een onlinetraining van iMovie. Beide zijn reuze leerzaam.
En voor ik het weet is het alweer donker en tijd om te gaan slapen.  Het was een ontspannen en leerzame dag.