Dinsdag 16 Juni 2020 – Emlichheim

16 juni 2020 - Emlichheim, Duitsland

Vanmorgen ga ik rond 8:30 uit bed. Het is al warm in de camper. Ik zet de schuifdeur open om de warmte van het koken van mijn ketel water voor de koffie naar buiten te laten gaan. Ondanks de dreiging van de wolken gisteravond en de weersvoorspelling die regen beloofde is er vannacht geen spatje water gevallen. Zo te zien op de weerradarbeelden ligt Emlichheim ten noorden van de wolkenband die over Duitsland en Nederland trekt.
Na mijn ontbijt met koffie, smoothie en fruit maak ik mijn reisverslag en zet het op mijn reisblog. Ik maak een kort filmpje over de camperplek en zet deze ook op de reisblog.
Ik zoek nog wat dingen uit en dan is het tijd voor een fietstocht. Vandaag wil ik langs de Vecht richting zuidoost naar Ringe en Hoogstede. Met afwisselend wolken en zon is het ideaal weer om te fietsen. Midden in nowhereland ligt een luxe brug over de Vecht. Er loopt alleen een fietspad overheen. Een bordje geeft aan dat deze brug met EU-subsidie is aangelegd. Voor mij een twijfelachtige investering….
Ten noorden van Hoogstede kom ik weer bij het kanaal Coevorden-Piccardie. Een prachtig rustig fietspad brengt mij terug naar Emlichheim. Ik zie dat hier heel veel eikenprocessierupsen zitten. In de bomen met de meeste rupsen zijn vogelkastjes opgehangen. Toch belet dit de rupsen niet die in groten getale langs de boom klimmen.
Terug bij de camper krijg ik weer bezoek van de dame van gisteren die nog meer over mijn camper wil weten. Ze heeft haar huiswerk goed gemaakt en alles uitgezocht wat ik haar gisteren heb verteld. Leuk!
Ik zit een groot deel van de avond buiten. De thermometer geeft aan dat het buiten nog steeds 22 graden is.
Ik maak mezelf wat te eten en neem er een biertje bij. Het was weer een heerlijke dag.