Zaterdag 13 Juni 2020 – Fietstocht naar Coevorden.

13 juni 2020 - Coevorden, Nederland

Op zaterdagmorgen word ik al voor 8:00 wakker door het zonlicht wat op camper staat te branden. Tijd om op te staan dus.
Als eerste fiets ik even naar de bakker om een paar broodjes te halen. Ik heb weer zin in een uitgebreid ontbijt. Broodjes, smoothies, koffie, banaan en druiven. Ik neem de tijd voor om er uitgebreid van te genieten.
Er komt ondertussen een aantal Nederlandse auto’s het camperterrein oprijden met aanhangers met oude tanks en jeeps. Er komen mensen in oude militaire kleding uit de auto’s. Zou deze hoek van Duitsland vergeten zijn te bevrijden?
Later hoor ik dat hier in de omgeving een film opgenomen wordt en dit een deel van de acteurs zijn die in die film meespelen.
Voor ik weg ga wil ik eerst het verslag van de afgelopen dag klaar hebben.
Ik bereid mijzelf en de fiets voor op een fietstocht. Eerst maak ik een tochtje door het dorp om daar een film van te maken. Deels voor de herinnering en deels om de camera en het filmen beter te leren kennen.
Vandaag gaat het naar Coevorden. Via rustige binnenwegjes kom ik aan de rand van Coevorden. Dit stadje ligt echt tegen de Duitse grens aan.
Ik loop het centrum door. Omdat ik nodig naar het toilet moet ga ik op een terras zitten en bestel een koude Radler. Mmm, ik zou eens wat vaker naar een toilet moeten gaan ;-) Alhoewel, 3,75 Euro voor een pijpje met een winkelprijs van 80 Eurocent is toch wel heel veel!
Bij de plaatselijke Lidl doe ik wat boodschappen. Ik koop halve liters Radler voor 79 Eurocent.
Ik fiets via de knooppuntenroute richting De Haandrik. Eindpunt van het kanaal Almelo-De Haandrik. Hier kruist het kanaal de Vecht. Het kanaal gaat daarna verder onder de naam “Kanaal Coevorden-De Vecht” richting Coevorden.
Vanaf De Haandrik fiets ik terug naar de camperplek in Laar. De zon brandt ondertussen zodanig op mijn huid dat het beter is om de schaduw van de camper op te zoeken.
Terug bij de camper ga ik met mijn filmpjes aan het werk. Ik zie al snel dat het samenstellen van een leuk filmpje vooral een kwestie van weglaten is.
De resultaten van mijn filmpjes zal ik aan deze verslagen toevoegen. Dat kan ik echter pas doen zodra ik een goede Internetverbinding heb. Dus misschien pas na thuiskomst.
Tot laat in de avond kan ik buiten zitten. Er dreigen zich wat buien te willen ontwikkelen maar dat gaat gelukkig al snel over. Het wordt een heerlijke zwoele avond.