Zondag 14 Juni 2020 – Laar

14 juni 2020 - Laar, Duitsland

Vanmorgen word ik pas om 9:00 wakker! Ik denk dat ik me vertel wanneer ik de torenklok 9 keer hoor slaan. Mijn horloge zegt me dat dit echt wel klopt. Het is (nog) bewolkt en daardoor nog lekker fris in de camper temeer omdat alle vensters en luiken open staan.
Ik bak broodjes in mijn Omnia oven en bereid een uitgebreid ontbijt voor. Broodjes, kiwi, druiven, banaan, koffie en smoothie. Ik neem er alle tijd voor om daar fijn van te genieten.
Ik zet mijn campingstoel buiten waar de zon weer tussen de wolken zichtbaar wordt. In de verte roept een koekoek. Een paar meter van de camper lopen lammetjes. Ja, de omgeving straalt echt rust uit.
Ik neem nog een volgende kop koffie, pak mijn laptop en schrijf mijn reisverslag van gisteren.
Het is heerlijk weer om een beetje in en om de camper te rommelen. Kijken of er dingen zijn die ik beter thuis kan laten of dat er misschien nog dingen ontbreken. Wanneer ik deze zomer wat langere tochten verder van huis wil maken is het fijn daar een goed overzicht over te hebben.
Ik heb nog een aantal tijdschriften bij me. Zo half in het zonnetje neem ik de tijd om daar eens rustig van te genieten.
’s-Middags fiets ik nog een rondje naar het zuiden. Het is lekker zwoel weer om rustig te fietsen.
In de avond begint het te regenen. Na een paar dagen met zoveel zon is dat helemaal niet erg. Mijn tuin kan het goed gebruiken en ook voor de mais die ik overal op zie komen is het zeker welkom.
Ik ga op tijd naar bed en terwijl de regen op het dak tikt val ik in slaap. Het was weer een prachtige dag.