Vrijdag 10 Juli 2020 – Naar Rhede.

10 juli 2020 - Rhede, Duitsland

Na een flink aantal dagen met regen en voorspellingen van nog meer regen zijn de voorspellingen voor het komende weekend duidelijk gunstiger. Een prima reden om er weer een aantal dagen op uit te trekken.
Zoals meestal stap ik rond 8:00 uur uit mijn bed. Eerst een glas met smoothie en een kop koffie. Even de mail en het nieuws lezen en dan ga ik de camper inpakken.
Dat houdt in: Koelkast in huis leegmaken en de inhoud in de koelkast van de camper weer inpakken. Verder mijn rugzak, laptop en camera niet vergeten. En de fiets op het rek van de camper zetten. De rest van wat mee moet ligt al (permanent) in de camper.
Na al deze inspanningen ga ik nog even scheren en douchen zodat ik lekker glad en fris op reis kan.
Mijn eerste reisdoel is Ikea in Hengelo. Ik wil een USB-voeding met 3 uitgangen en wat archief dozen voor tijdschriften. Ja, ik kan moeilijk weggooien ;-)
Wanneer ik rond 10:30 aankom bij Ikea is het er nog relatief rustig. Er is plek genoeg waar ik de toch wel lange camper kan parkeren. Gelukkig is het hier niet verplicht een winkelwagentje mee te nemen zodat ik via de snelle route naar de afdelingen ‘Dozen en Manden’ en ‘Verlichting’ kan gaan. Binnen 10 minuten sta ik met de gewenste spullen bij de kassa. Wanneer ik weer bij de camper kom is de parkeerplaats bijna helemaal vol. In pakweg 15 minuten dus. Onvoorstelbaar!
Dan rij ik naar een plaats waar ik filmopnames wil maken voor mijn serie ‘Waar is Harry’. Doch helaas begint het te regen wanneer ik daar aankom. Ik besluit om dan maar door te rijden. De plek is te mooi om alleen maar beelden met regen te hebben en mensen met paraplu’s of in regenpakken. Dat wordt dus een andere keer.
In het programma ‘CamperContact’ heb ik een camperplek uitgezocht in Rhede bij Borken. Dat zal mijn eerste overnachtingsplek worden op deze reis. Wikipedia heeft maar één regel tekst over deze stad dus ik verwacht er niet al te veel van. Maar wanneer ik later in de middag een eerste wandeling door het stadje maak overtreft de werkelijkheid mijn verwachting. Het is een heel leuk stadje met mooie straatjes, uitnodigende winkeltjes en veel gezellige terrasjes. Hier ga ik een filmpje van maken morgen!
Bij ‘Pascha Kebab’ koop ik een goedgevuld broodje Kebab voor 4,50 Euro. Terug in de camper schenk ik mezelf daar een glas bier bij in en heb ik een heerlijk avondmaal voor vandaag.
Er is zelfs WIFI op deze camperplek. Dus kan ik wat dingen op Internet opzoeken en wat mailen voordat ik op tijd naar bed ga. Een mooi begin van mijn nieuwe reis.