Vrijdag 12 Juni 2020 – Laar

12 juni 2020 - Laar, Duitsland

Al voor 8:00 uur ben ik wakker en uit bed. Buiten is het nog heiig maar de eerste zonnestraaltjes proberen al door de nevel te prikken.
Ik fiets naar een winkel waarin een bouwmarkt, bakker, supermarkt en slager zitten. Ik koop broodjes en vers gesneden beleg en laat me verleiden om een bak druiven te kopen. Vandaag ga ik uitgebreid ontbijten! Broodjes, vleeswaren, kaas, salade, smoothie, melk en koffie.
Na dit uitgebreide ontbijt is de zon inmiddels volledig doorgebroken. Tijd voor een fietstocht! En natuurlijk gaat mijn nieuwe camera mee.
Het eerste stuk van de route gaat net als de vorige dag weer langs de Vecht. Bij het pondje tref ik de buren uit de camper naast mij. Samen met hen varen we naar de overkant. Als Wieldraaijer mag ik natuurlijk aan het grote wiel draaien ;-)
Na de oversteek fiets ik verder langs de Vecht naar Emlichheim. Natuurlijk even kijken hoe het daar op de camperplek is. Vanwege de Corona maatregelen mogen maar 6 van de 8 plekken gebruikt worden. Er staan maar 2 campers. Dus plek genoeg.
Vanuit Emlichheim fiets ik langs het kanaal richting Coevorden. Op regelmatige afstand zijn er nog sluizen die volledig intact zijn. Dat vind ik mooi om even te bekijken. Een leuk detail van het kanaal vind ik dat het waterniveau regelmatig hoger is dan het omliggende ontgonnen veenlandschap.
In Laarwald zie ik een prachtig oud en groot station. Dit station ligt aan de lijn Bentheim-Coevorden. Afgelopen jaar is het deel tussen Bentheim en Neuenhaus weer in gebruik genomen en men heeft plannen om ook het resterende deel tussen Neuenhaus en Coevorden weer in gebruik te nemen. Ik hoop dat hiermee ook dit prachtige station van het verval gered gaat worden.
Via het centrum van Laar fiets ik terug naar de camperplek. Tijd om mijn stoel in de schaduw te zetten en mezelf een koude Radler in te schenken.