Vrijdag 8 Januari 2021 – Van Aadorp via Uelsen naar Emmen.

8 januari 2021 - Emmen, Nederland

Al een weekje ben ik aan het kijken om een paar dagen met camper weg te gaan. Het is wel goed voor de camper om weer een paar dagen goed verwarmd te worden en alle leidingen door te spoelen. En ook voor mijzelf is het fijn om er een paar dagen uit te zijn.
De weersverwachtingen voor de komende dagen lijken goed en dat is toch wel de belangrijkste reden om juist vandaag te vertrekken.
Als eerste zet ik de verwarming en koelkast in de camper aan. Ik pak mijn lijstje met de spullen die mee moeten en begin met inpakken en afstrepen. Rond 12:00 uur zit alles wat mee moet erin. Ik ga me nog even scheren en douchen en stap rond 13:00 uur achter het stuur.
Eerst rij ik naar de Lidl in Vriezenveen. Wat boodschappen voor de komende dagen en vogelvoer wat vanaf vandaag in de aanbieding is. Helaas zijn van dat laatste de meeste soorten niet meer leverbaar. Dus koop ik het soort wat nog over is.
Dan op naar de volgende vestiging van Lidl maar dan in Uelsen, Duitsland. En dat om wijn, whisky en kruidendrank te kopen. Aan het aantal gele kentekenplaten op de parkeerplaats is te zien dat ik niet de enige Nederlander ben die zijn inkopen hier vandaag komt doen. De berichten in de winkel worden zowel in het Duits als in het Nederlands omgeroepen. Dat geeft wel aan dat Nederlanders hier zeker welkom zijn. En natuurlijk ga ik hier even tanken. Dat scheelt bij diesel toch nog meer dan 10 cent vergeleken met Nederland!
Vanuit Uelsen rij ik noordwaarts richting Emmen. In Emlichheim zie ik dat de ‘Posten Börse’ gewoon open is. Die horen dus in Duitsland tot essentiële winkels. Goed om te weten voor de terugweg.
 Aan de Duitse zijde van de grens tussen Emlichheim en Schoonebeek staan nog tientallen jaknikkers te knikken. Vreemd, ik moet aan onze regering denken…
In Emmen parkeer ik de camper dichtbij de plek waar ik als kind heel veel gelogeerd heb. Het voelt voor mij altijd speciaal om in Emmen te komen.
Nadat ik mijzelf goed geïnstalleerd heb begin ik met één van de tijdschriften die ik de afgelopen maanden heb verzameld. Het camperleven is weer begonnen!