Woensdag 14 april 2021 – Van Velp naar Witrijt.

14 april 2021 - Witrijt, Nederland

Net na 8:00 uur ga ik uit bed. Buiten en binnen is het 5 graden. Het is nog grauw en nevelig buiten. Ik begin met de kachel hoger te draaien en water te koken voor de koffie.
Buiten is het al gezellig druk. Vaders en moeders brengen kinderen naar de school tegenover de camperplek. Er is ook een kinderdagverblijf waar baby’s en hele jonge kinderen naar toegebracht worden. Tot de leeftijd dat ze net lopen kunnen. Ik vind het wel gezellig om dat vanuit de camper te bekijken.
Tijdens het intikken van het verslag geniet ik ondertussen van mijn eerste kop koffie. De nevel begint wat weg te trekken en de eerste blauwe plekken worden zichtbaar in de lucht.
Mijn toegestane tijd van 48 uur op deze gratis camperplek in Velp is vandaag afgelopen en daarom trek ik vandaag weer verder. In de camperapp heb ik een camperplek uitgezocht in Witrijt bij Bergeijk in de Kempen. Bergeijk natuurlijk bekend van ‘Radio Bergeijk’!
Voor ik vertrek maak ik eerst even de toiletcassette leeg en schoon. Dan kan ik eventueel een camperplek zonder voorzieningen kiezen wanneer de camperplek in Witrijt mij niet aan staat. Dan ga ik op weg naar het zuiden. Zoals altijd is de video met de route te vinden onder de knop ‘Videos’.
Voor ik naar de camperplek ga breng ik nog eerst even een bezoek aan de Lidl in Bergeijk. Dan rij ik door naar de camperplek “De Negende Zaeligheyt”. Ik word heel hartelijk ontvangen door een jonge man die mij laat zien waar ik alles kan vinden op deze camperplek. Er is zelfs een afhaalrestaurant. Het terrein is rustig gelegen en ik kies een plek uit tegen de bosrand. De WIFI werkt uitstekend.
’s-Middags maak ik een fietstochtje door de omgeving. Ik kom aan de Belgische grens. Jammer dat de terrassen hier ook dicht zijn :-(  Het is een hele mooie fietsomgeving hier. Uitgestrekte bossen, heidevelden en rustige boerenweggetjes. Bijna iedere fietser die ik tegenkom groet mij vriendelijk terug. Het enige minpunt is dat de temperatuur 10 graden hoger zou moeten zijn.
Terug in de camper trakteer ik mezelf op een glas wijn, blokjes kaas en worst met olijven uit een potje. Dan pak ik een tijdschrift en geniet van de vogeltjes rond de camper.