Woensdag 15 Juli 2020 – Isselburg en Doetinchem.

15 juli 2020 - Doetinchem, Nederland

Ik hoor gelukkig geen regen wanneer ik vanmorgen rond 8:00 uur wakker word. Het is nog wel erg bewolkt maar ik zie al de eerste blauwe vlakken in de lucht verschijnen.
Ik loop even naar de bakker om een paar broodjes te halen. Er zijn nauwelijks mensen op straat. Op het bordje bij de bakker staat dat ze ’s-morgens al om 5:30 opengaan!
Vanmorgen dus een uitgebreid ontbijt met broodjes! En daarna mijn reisverslag maken.
Ik heb op mijn App van Geocaching gezien dat er een paar caches in het stadje verstopt zijn. Ik loop het stadje in om ze te zoeken en om wat foto’s te maken. De 2 caches zijn snel gevonden. Dat brengt mijn aantal gevonden caches op 400.
Het stadje is niet echt fotogeniek. Er zijn een paar kunstwerken die herinneren aan de metaalgieterijen die hier geweest zijn maar waarschijnlijk door het opraken van de ijzeroer gesloten zijn.
Ik ga terug naar de camper en rij via Silwolde en Terborg naar Doetinchem. Hier is maar één van de 6 camperplekken bezet. Het is best een aardige plek aan het eind van een parkeerplaats naast de ‘Oude IJssel’. Tegenover mijn plek ligt ’t Pannenkoeken schip.
Buienradar geeft aan dat het bewolkt is maar er is nauwelijks een wolkje aan de lucht. Het is lekker weer voor een wandeling.
Ik loop een rondje door het drukke centrum. Naast de typische Zebbra winkelverzameling zijn er ook wel wat leuke winkeltjes. De vele terrassen zitten voor het grootste deel helemaal vol. Fijn voor de horeca.
De avond breng ik lezend door in de camper. Ik zie de bezoekers van het pannenkoeken schip nog laat op het dek zitten. Het blijft een fijne temperatuur.

[1] Zebbra: Zeeman, Etos, Bakker Bart, Rituals en h. Anders