Woensdag 22 Juli 2020 – Herzlake

22 juli 2020 - Herzlake, Duitsland

Ik word wakker en de zon schijnt door het dakluik op mijn bed. Ik kijk hoe laat het is op mijn telefoon. 6:35 uur, mmm toch nog maar even omdraaien.
Ik slaap nog weer vast in en word om 7:45 uur opnieuw wakker en verlaat rond 8:15 mijn bed. Koffiezetten, mail en nieuws lezen en vervolgens mijn eerste reisverslag van deze reis maken. Ja, en kom er nu achter dat ik de smoothie vergeten ben…
Rond 10:00 uur zet ik de camper iets naar voren om beter bij het fietsenrek te kunnen. De buurtjes zwaaien enthousiast omdat ze denken dat ik weg ga. Ha, ha, jullie zitten nog even langer met mij opgescheept.
Ik pak mijn fietstassen in voor een tochtje door de omgeving. Ik monteer de camera op de fiets om wat filmpjes onderweg te kunnen maken. En dan ga ik op weg. Eerst een rondje door Herzlage en vervolgens door Dohren naar Grafeld. Hier koop ik een zak chips en een pak melk als lunch. Op een bankje voor de winkel nuttig ik hier een deel van.
Vervolgend fiets ik door het bos en over essen naar ‘Stift Börstel’. Onderweg maak ik wat foto’s van planten en kruiden die hier weelderig groeien. Bij ‘Stift Börstel’ is een camperplek en ik ben benieuw hoe het daar is. Wow, ik vind het geweldig! Een kleinschalige camperplek naast een klooster. Je kan er zelfs douchen! Ik stel me al helemaal voor dat zuster Ludwina mijn rug komt wassen. Dit wordt vast mijn volgende camperplek.
Ik fiets weer verder terwijl 2 jeugdige nonnen in een auto aan komen rijden waaruit heel hard een soort van meditatiemuziek schalt. Of is dit alleen maar mijn fantasie? Ja, ook hier veranderen de tijden.
Ik fiets door bossen waar ik werkelijk niemand tegen kom. En laat de zon lekker op mijn huid branden. In Ehren neem ik even een pauze om de rest van mijn pak melk leeg te drinken. En fiets naar het noorden om de Hase weer over te steken. Een moeder met 2 zoons is aan het magneetvissen. Ze genieten er alle drie van, dat is te zien.
Een eindje verder word ik gestopt door een andere fietser. Of ik een foto van hem, zijn vrouw en een ander stel wil maken. Natuurlijk. Dat zijn de ontmoetingen waar een tripje extra leuk van wordt.
Na 38 Km trappen kom ik terug op de camperplek. Tijd voor een koel biertje. En alvast het eerste deel van mijn reisverslag voor deze dag.