Zaterdag 25 Juli 2020 – Herzlake

25 juli 2020 - Herzlake, Duitsland

Geen zonneschijn wanneer ik kort na 8:00 uur mijn bed verlaat. Maar na het ontbijt breekt toch regelmatig het zonnetje door. Daartussen zijn er ook milde regenbuien.
Na het schrijven van mijn reisverslag fiets ik even naar het winkelcentrum. Ik koop mezelf een nieuwe leesbril. Ik ben waarschijnlijk te vaak op mijn oude bril gaan zitten want deze was zo scheef dat hij bijna vanzelf afviel. Verder koop ik een aantal kwasten voor 0,29 Euro/stuk. Sinds ik regelmatig met Epoxy schilder gaat mijn voorraad kwasten snel omlaag. Epoxy is niet te reinigen. Na een uur is de kwast (en de lak) hard. Verder nog even de boodschappen aanvullen want morgen zijn de winkels gesloten.
Op de terugweg zie ik een kraam met ‘draaikippen’. Mmm, dat lijkt mij lekker voor het avondeten!
De middag gebruik ik om te lezen en dingen uit te zoeken op de laptop.
Rond 17:30 loop ik naar het winkelcentrum om te kijken of de kraam met halve haantjes er nog staat. En ja, die is er nog. Voor 3,95 Euro koop ik mezelf een knapperige halve haan!
Terug in de camper, met een glaasje wijn erbij, heb ik daar een heerlijke maaltijd aan. Met als verder voordeel dat ik nauwelijks afwas heb.
Het was een rustige dag vandaag. Tja, dat mag ook in de vakantie.