Zondag 10 januari 2021 – Ter Apel

11 januari 2021 - Ter Apel, Nederland

Ook vanmorgen word ik weer een uurtje later dan ik gewend ben. Zou dat door de veenlucht komen?
Ik start mijn vaste ochtendritueel van smoothie maken een koffie zetten. Mijn reisverslag van gisteren is al klaar, dus die stap kan ik overslaan.
Ik pak mijn Arduino documentatie om daar wat meer van te leren. Op de achtergrond wat muziek. De tijd vliegt.
Tegen 12:00 uur maak ik me klaar om te gaan wandelen. Het is fris maar zonnig. Ik loop door het dorpje Agodorp. Een dorpje met hele leuke huisjes en veel groen. Iets verder passeer ik de dijk waarop vroeger de spoorlijn van Ter Apel naar Duitsland liep. Geen succes, want verder dan de grens is de spoorlijn nooit gekomen.
Ik wandel langs het kanaal door bossen. Nooit geweten dat hier bossen waren. Ik dacht dat Groningen alleen maar kaal en leeg was. Over het kanaal is een kabelbaan gemaakt. Door een wiel te draaien kan je de gondel over het kanaal trekken en zo naar de overkant gaan. Als Wieldraaijer moet ik dat natuurlijk wel even proberen.Via de bossen wandel ik Ter Apel weer binnen. Het klooster is prachtig gerestaureerd en ik maak wat foto’s. Terug bij de camper heb ik wel honger gekregen en ik maak me zelf een lekkere warme lunch. Dan zet ik de radio weer aan en pak mijn Arduino studie weer op.
De havenmeester komt langs om het stageld op te halen. 10 Euro per nacht plus 1,25 aan toeristenbelasting. Deze plek heeft gratis stroom en water en dat vind ik wel een prima prijs. Hier wil ik wel vaker naar toe om nog meer van de omgeving te zien.