Dinsdag 5 juli 2022 – Eerbeek.

5 juli 2022 - Eerbeek, Nederland

We zijn tegen negen uur uit bed, zetten koffie en maken ons ontbijt. Onze camperburen gaan vandaag fietsen en wij volgen hun goede voorbeeld. We halen de fietsen van de camper af en pakken wat te eten en te drinken in onze fietstassen. Met de Aldi fietskaart maak ik een lijstje met fietsknoopunten om vandaag te volgen.
Direct op de hoofdstraat in Eerbeek heeft Mary pech. Haar zonnebril valt op straat en een auto rijdt er precies overheen. Krak, dat was heet einde van haar zonnebril.
We rijden zuidwaarts via Wilhelminapark naar Laag-Soeren. Wee stoppen bij het torentje van Jut en lezen haar geschiedenis. In Dieren proberen we bij de kringloop een nieuwe zonnebril te scoren. Maar helaas hebben ze hier geen enkele zonnebril.
We fietsen door Ellecom naar de Steeg waar we een lunchpauze houden. We klimmen de Hoge Veluwe omhoog en fietsen door dalen vol varens naar heidevelden en zandverstuivingen. Een landschap wat al eeuwen onveranderd is.
We zitten een poosje op een bankje wanneer we bezoek krijgen van een echtpaar op de fiets. Ze hebben zijn telefoon hier laten liggen maar nu ligt hij er niet meer. Ze bellen de telefoon meet haar telefoon en gelukkig blijkt de telefoon door een eerlijke vinder gevonden te zijn. Ze fietsen naar knooppunt 65 om de telefoon op te halen.
In het dorp Laag-Soeren komen wij terug in de bewoonde wereld en fietsen terug naar de camper. We hebben vandaag weer een leuk tripje gedaan.