Woensdag 29 september 2021 – Product beoordeling Lidl wandelsandalen.

29 september 2021 - Aadorp, Nederland

In september 2020 heb ik voor 13,95 euro een paar wandelsandalen bij de Lidl gekocht. Ik heb daar sinds die tijd en vooral in deze reis heel veel op gelopen en op gefietst. Nu zijn ze echt helemaal op. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik stevige wandelingen gemaakt heb op rotspaden met scherpe stenen bij hoge temperaturen en vochtigheid.

Hierbij mijn ervaringen en een paar foto’s van deze wandelsandalen:
De zolen van deze sandalen zijn gemaakt van rubber. De binnenkant ziet eruit als een Brusselse wafel. Ruitjesprofiel waar een laagje karton met textiel overheen geplakt is. De sandalen zijn sluitend om de voeten te maken met behulp van een elastisch koord. De eindsluiting van het koord liet al snel los.
In de praktijk heb ik gezien dat de binnenzool niet vochtbestendig is. Ik loop er niet mee door het water maar op de fiets kom je wel eens in een regenbui terecht en ’s-morgens in het natte gras worden ze toch wel eens vochtig.

Voordelen:

• Zeer lage prijs.
  • Lichtgewicht.
  • Goede pasvorm.
  • Sterk loopvlak.

Nadelen:

• Binnenzool niet vochtbestendig. Deze lost langzaam op.
  • Matige demping.

Mijn conclusies:
Voor een A-merk zoals Teva o.i.d. betaal je voor een soortgelijke sandaal minstens 80 Euro of meer. Waar ik bang voor was bij een goedkope sandaal was dat ze het gedurende een wandeling stuk zouden gaan. Dat is niet gebeurd. Ze zijn gewoon langzaam versleten.
De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Zoek je een paar wandelsandalen om bij mooi weer wat rond je camping op de Beerzer Bulten te wandeling dan is dit geen slechte keuze. Maar voor mijzelf zal ik ze niet zo snel opnieuw aanschaffen. Ik loop vaak op rotspaden. Dan is mijn ervaring met bijvoorbeeld Teva toch veel beter. En wil je 5 jaar of meer met dezelfde sandaal lopen of liever ieder jaar nieuwe? Ook dat speelt mee bij je persoonlijke keuze. En die zal jezelf moeten maken.