Zondag 26 juni 2022 – Back home.

26 juni 2022 - Aadorp, Nederland

Ook vanmorgen hebben we geen haast om uit bed te gaan. Vanaf ons slaapplekje kijken we uit over het water. Op de kade staan 2 mannen te vissen. Wij kruipen nog even tegen elkaar aan. Het is al ver over negen wanneer we uit bed gaan.
We drinken koffie en ik maak het reisverslag. Daarna nemen we de tijd om te ontbijten.
Op deze camperplek wordt het stageld geheven via een onlinesysteem (Aan/Uit net). Om te voorkomen dat we een extra etmaal moeten betalen dienen we voor 13:00 uur te vertrekken en uit te checken. We besluiten dan ook om voordien te vertrekken en ergens naar een parkeerplaats te rijden en vanuit daar een fietstocht te maken.
Zo gezegd, zo gedaan. We pakken de spullen in en zetten alles vast. We rijden nog even naar de loosplek om ons afvalwater in de put te laten lopen. Dan nemen we afscheid van deze mooie plek.
Als eerste rijden we naar de plek waar ooit kasteel ‘De Gelder’ heeft gestaan. In de nog aanwezige grachten zwemmen tientallen reusachtige karpers die zich graag laten voeren. Hier ging ik als kind al met mijn ouders naar toe en ik vind het nog steeds indrukwekkend om de grote vissen boven het water uit te zien komen.
Nadat we een boterham opgeofferd hebben rijden we over de IJssel-dijk naar Deventer en vervolgens naar Bathmen. Hier parkeren we op de camperplek en trakteren onszelf op een kop koffie. Het begint zachtjes te regenen. Een blik op ‘Buienradar’ laat ons zien dat er de komende uren veel buien in onze richting komen. Daarom besluiten we om vandaag niet te gaan fietsen en terug naar huis te gaan. Dus rijden we via Holten en Rijssen terug naar ons huis in Aadorp.
Het was weer een prachtige reis waar we volop van hebben genoten!