Maandag 7 maart 2022 – Van Emlichheim naar Aadorp.

7 maart 2022 - Aadorp, Nederland

Wanneer we vanmorgen rond acht uur wakker worden schijnt het zonnetje alweer naar binnen. Aan de ijslaag op de auto naast ons is te zien dat de temperatuur zich nog rond het vriespunt bevindt. Harry gaat even rap uit bed om de kachel aan te doen. En dan snel terug in bed tot het in de cabine wat warmer is geworden. Mede door de zon gaat de temperatuur snel omhoog.
We zetten koffie en ontbijten. Vandaag willen we terug naar Aadorp. Mary wast af en Harry maakt de toiletcassette leeg en schoon. Daarna ruimen we alles op en zetten we alles vast.
Eerst rijden we naar de Lidl en Aldi om wijn te kopen en verse broodjes voor de lunch. Vervolgend nemen we de tijd om de ‘Postenbörse’ te bezoeken om voor weinig geld wat handige dingetjes te kopen.
Dan rijden we via Schoonebeek naar Laar om de vele ‘Jaknikkers’ hun werk te zien doen. Ik moet aan Den Haag denken… Hier in Duitsland wordt nog volop olie gewonnen. Toch is er de dieselprijs hoger dan in Nederland. Ja, niet alles is te begrijpen.
In Laar parkeren we naast de molen aan de Vecht. Hier genieten we van onze lunch. Binnen is het heerlijk warm maar buiten is het ijzig koud door de kille oostenwind.
We rijden Duitsland weer uit en rijden via smalle binnenwegen via onbekenden gehuchten terug naar Aadorp (zie Video’s) en zijn rond vier uur weer thuis. We hebben een heerlijk lang weekend gehad.