Vrijdag 26 maart 2021 – Van Veghel naar Aadorp.

26 maart 2021 - Veghel, Nederland

Al voor 8:00 uur uit bed. Koffie en smoothie en verslag van de vorige dag schrijven. Ik hoop dit fijne ritueel nog lang uit te kunnen voeren.
Omdat ik voor de komende dagen wat massages gepland hen en volgende week de groencontainer weer vol wil hebben wil ik vandaag weer naar huis toe. Mede in combinatie met de slechte weersvoorspellingen voor de komende dagen geen keuze die me pijn doet.
Voor ik naar de snelweg rij bezoek ik nog eerst het oude stationsemplacement van het “Duitse lijntje” in Veghel. Gisteren heb ik van de leden van de treinstichting SIEMei in Veghel gehoord dat dit interessant is om te bekijken. Het station is helaas verdwenen (per ongeluk afgebroken) maar alle spoorlijnen liggen er nog wel. Compleet met alle handbediende wissels. Verder staat er nog een oude locomoties, een tankwagon en een goederenwagon. Er staat nog een mooi overwegwachtershuisje. Ervoor staan nog de bedieningshandels van de handbediende overweg die men hier weer volledig opgebouwd heeft. De spoorlijnen kruisen de weg niet meer maar voor de rest is de overweg nog helemaal compleet. Daar kan ik van genieten!
Nadat ik alles bekeken heb en voldoende foto’s heb gemaakt rij ik verder. In Wierden ga ik nog even naar de Lidl toe om die boodschappen te kopen die op de fiets wat lastiger te vervoeren zijn.
Terug in Aadorp pak ik de camper weer uit. Ik kijk terug op een prachtige week met prima weer waarin ik weer een onbekend stukje Nederland mocht ontdekken.