Zaterdag 9 juli 2022 – Op de fiets naar Nordhorn.

9 juli 2022 - Nordhorn, Duitsland

Het is rond negenen wanneer we vanmorgen uit ons bed komen. We nemen de tijd om koffie te drinken en te ontbijten. Het is wisselend bewolkt en er staat niet te veel wind. Perfect weer om een oefenvlucht met de drone te maken.
Hierna pakken we onze fietstassen in een fietsen via Lage en Lattrop naar Nordhorn. Soms zijn we even in Duitsland en het volgende moment weer in Nederland. De grens loopt hier nogal kronkelend.
In Nordhorn zitten we een poosje te kijken naar de kanogoot in de Vecht. Leuk om te zien hoe een kano hier naar beneden glijdt.
Bij de ‘Kochloffel’ bestellen we ons halve haantjes als lunch. We wandelen door het gezellige centrum en fietsen dan de stad weer uit. Binnendoor richting Lage alwaar we de watermolen bezoeken. Dan gaat het verder over rustige binnenwegen terug naar Uelsen. Dichtbij Uelsen in de accu van Mary’s ebike leeg. Gelukkig gaat het grotendeels bergafwaarts terug naar de camperplek.