Dinsdag 21 April 2020 – Dalfsen en Schoonheten.

21 april 2020 - Havezate Schoonheten, Nederland

Rond 8:00 ben ik weer wakker vanmorgen. Na een smoothie en een paar kopjes koffie heb ik weer zin om te gaan wandelen. Ook al heb ik mijn fiets meegenomen, met de stevige wind vind ik het toch fijner om te wandelen.
Net als gisteren loop ik weer langs de Vecht richting kasteel Vilsteren. Doch vanaf daar loop ik niet noordelijk maar zuidelijk en ga de bossen in ten zuiden van de spoorlijn Dalfsen – Ommen. Het is daar heerlijk wandelen en ik kom geen enkele andere wandelaar tegen. Hier in de zon en uit de wind is de temperatuur heel fijn en hoef ik nauwelijks kleding aan. Zo kan de zon een groot deel van mijn huid bereiken. Goed voor lichaam en geest.
Na een paar uurtjes wandelen ben ik weer terug bij de camper. Een ambtenaar van de gemeente is bezig alle kentekens te noteren van de 5 campers die hier staan. Ook hij heeft vernomen dat de regel van 2x 24 uur niet nageleefd wordt. Hij vertelt mij dat dit vanaf nu wel gaat gebeuren en dat mensen die zich daar niet aan houden weggestuurd zullen gaan houden. Een prima regel. Zo krijgt iedereen een kans om van deze prachtige gratis camperplek gebruik te maken!
Mijn 2x 24 uur zit erop. Dus ik vertrek. Eerst rij ik nog even langs de Lidl om boodschappen te doen. En haal geld uit de muur bij een bank want ik lees dat ik bij de volgende camperplek contant moet betalen.
Die volgende camperplek ik bij een boerderij in Schoonheten. Er zijn nog voldoende plekken vrij. De boer loopt met me mee en laat me kiezen waar ik wil staan. Hij vind het fijn dat ik dialect spreekt en dat hij geen Nederlands hoeft te praten tegen mij. Leuk hè?
Ik kies een plek aan de rand van de weilanden. Met een fantastisch uitzicht! Achter de camper ligt een hoge wal zodat ik helemaal uit de wind kan zitten.
Een hele mooie camperplek. En dat voor maar 5 Euro per nacht!
Ik installeer me weer in de zon en geniet van mijn boek en een drankje. Dat is genieten!

1. Martin:
    23 april 2020
    Geniet van je vrijheid. Lijkt me heerlijk om naar buiten te gaan zonder een boete krijgen.