Dinsdag 14 september 2021 – Van Huy terug naar Aadorp.

14 september 2021 - Aadorp, Nederland

Om 7:20 uur word ik wakker. De plek hier aan de Maas in Huy is geen echte camperplek (zie verhaal gisteren) en ik wil liever geen controle van de politie. Wie weet wat ze allemaal zullen vragen?
Ik zet Achelse Kluis als doel in mijn navigatiesysteem. Zodra ik op de E42 ben stop ik op een grote parkeerplaats, zet koffie en maak mijn reisverslag. Dan volg ik de aanwijzingen uit het navigatiesysteem. In Birgen maak ik even een uitstapje naar de plaatselijke camperplek om mijn vuilwater te lozen en mijn toiletcassette te ledigen en te reinigen. Hier sta ik een poos te praten met een camperaar die zelfs met de camper naar Iran is geweest. Hij geeft mij goede tips voor een klooster met brouwerij in België. Vanaf hier rij ik een stuk door Belgische dorpen om vervolgens op een grotere weg naar Eindhoven uit te komen. Zoals ingegeven rij ik dan naar het klooster in Achelse Kluis om de paters te waarderen voor hun nuttige werk. Het brouwen van een Goddelijk bruin biertje. Achels bruin. Het klooster ligt op de Belgisch-Nederlandse grens. Ik rij aan de Belgische kant de parkeerplaats op en doe mijn inkopen in de reusachtige kloosterwinkel. Ik kijk nog even in het klooster en zie dat het terras behoorlijk gevuld is met mensen die de paters ook willen bedanken. In de fietsenstalling staan meer fietsen dan bij een flinke fietsenmaker!
Via de Nederlandse kant verlaat ik de parkeerplaats. Plotseling ben ik weer in Nederland. Ik ken hier de weg omdat ik hier gefietst heb. Via Schaft rij ik naar Borkel. Ik weet dat de Aziatische eigenaar van de snackbar daar heerlijke frikandel speciaal maakt. En daar heb ik na zoveel weken onthouding toch wel zin in ;-)
Dan stel ik Aadorp in als einddoel voor de reis waar ik rond half vier aankom.
Het einde van een fantastische reis van ruim 2 maanden. Bij Daniëlle en Martin geweest, geweldige mensen ontmoet en ontzettend veel gezien, geleerd en beleefd.

Eenieder bedankt voor het meeleven en de reacties.

Er zullen nog een paar reisverslagen bijkomen:

• Wat statistische gegevens, Afstanden, kosten e.d.
  • Een gebruikerstest van mijn Lidl wandelsandalen.
  • Wat er met mijn fiets aan de hand is.

1. Martin:
    14 september 2021
    Bedankt dat je bij ons op bezoek bent geweest. We willen nog succes wensen met de komende koude periode... Wij genieten nog van een warme nazomer.
  2. Mary en Harry:
    14 september 2021
    Het heeft mij heel goed gedaan om bij jullie te zijn geweest.
    Ja, ik wil ook van zulke lange zomers. Ik ga kijken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen
  3. Guus:
    15 september 2021
    Hoi lieve Harry
    Wat een geweldige reis heb je gemaakt en veel beleefd! Het was erg leuk om dit zo te volgen! Ook heel fijn dat alles zo probleemloos is gegaan! Tot gauw!
    Liefs Guus
  4. Mary en Harry:
    16 september 2021
    Lieve Guus.
    Bedankt voor je reactie. Fijn dat je er ook van genoten hebt! En ik ben er ook heel dankbaar voor dat alles probleemloos is verlopen.
    Ik hoop je snel weer te zien.
    Liefs,
    Harry