Zaterdag 3 februari 2024 - Van Neuenhaus naar Emlichheim.

3 februari 2024 - Emlichheim, Duitsland

Het is al negen uur geweest wanneer we uit bed gaan. We beginnen de dag met een kop koffie. Terwijl ik het reisverslag maak maakt Mary een fruitsalade voor ons. Ondertussen krijg ik een Whatsapp berichtje van mijn zoon dat hij ziek is en de verjaardag die zondag zou zijn uitgesteld wordt. Jammer, maar dat kan gebeuren in deze tijd waar er veel griep heerst. Ook wij zijn iets verkouden.
Wij passen onze plannen aan. We besluiten om vandaag naar Emlichheim te gaan.
Ik maak nog even gebruik van het toilet van de camperplek. Jammer genoeg is de inventaris voor een groot gedeelte gesloopt. Vele jaren bleven dit soort zaken in Duitsland gespaard maar wordt nu hier het vandalisme ook steeds erger. Zou het komen doordat er steeds meer buitenlandse jeugd ‘s-avonds op straat is?
We pakken onze spulletjes in en rijden binnendoor naar Emlichheim. Onderweg brengen we nog even een bezoek aan de Lidl om wat inkopen te doen.
Op de camperplek in Emlichheim zijn we vandaag de eerste bezoeker. We kiezen de grootste plek uit waar we al meerdere keren hebben gestaan. Nadat we van een kop koffie met een Berliner bol hebben genoten gaan we een wandeling maken. We lopen een stukje langs de Vecht. Aan het afval te zien wat hoog boven in de struiken naast de rivier hangt is het waterpeil heel hoog geweest. Links en rechts zijn wat boeren aan het gieren. Dat maakt er wel echt een plattelands wandeling van.
Een paar kilometers later lopen we aan de andere kant Emlichheim weer binnen. Het is de eerste zaterdag van de maand wat betekent dat de winkels zaterdagmiddag open zijn. Toch is er weinig te beleven in dit dorp.
Bij Rewe kopen we gluhwein en lopen terug naar de camper waar we genieten van een heerlijk glas van dit warme vocht. Lekker na onze wandeling.
Aan het begin van de avond lopen we naar het Italiaanse restaurant Antalya en kopen een Kebab schotel om mee te nemen. Met één zo’n Duits portie hebben we samen genoeg!
We zitten nog wat te lezen, te praten en te drinken en gaan vanavond zelfs op tijd naar bed.

Jouw reactie