Zondag 4 februari 2024 - Van Emlichheim naar Emmen.

4 februari 2024 - Emmen, Nederland

We slapen lekker uit vanmorgen. Dan rustig ontbijten en ons verslagje maken. De kerkklokken roepen de mensen om naar de kerk te komen. Vanuit de camper naast ons kijkt een klein hondenkopje ons aan. Kortom, een ontspannen zondagmorgen.
Rond het middaguur verlaten we de camperplek en rijden richting Emmen. Voor de Duits-Nederlandse grens rijden we tussen tientallen actieve jaknikkers. Aan de Nederlandse zijde zijn ze verdwenen.
We bezoeken een overgebleven luchtwachttoren bij Schoonebeek. Goed dat er nog enige bewaard zijn gebleven.
Voor we in het centrum van Emmen aankomen gaan we nog even naar een tankstation om de LPG tank te vullen. Op de (gratis) camperplek in Emmen is nog ruim plek. We kiezen een plekje met mooi uitzicht. Nadat we geluncht hebben lopen we richting centrum. We maken wat foto’s van het huis waar mijn opa woonde en waar ik als 13-15 jarige vaak logeerde. Toen was het buitenweg 38, nu is het Beatrixstraat nummer 12.
We lopen verder richting centrum. Tijdens de kerstperiode stond hier Goukies oliebollenkraam. 8 oliebollen voor een gulden. Warm en met suiker. Ja, tijden veranderen. We wandelen een rondje door het Rensenpark. Dat was vroeger de dierentuin.
Het is vandaag geen koopzondag in Emmen. Het centrum is leeg en ongezellig. Alleen een paar overdekte terrassen stralen wat gezelligheid uit. Het begint zachtjes te regenen en we lopen terug naar onze camper. Tijd voor een warm glas gluhwein.
We zetten een muziekje op en zitten wat te lezen. Aan het begin van de avond lopen we even naar  het centrum om een frietje en een snack te kopen.
We luisteren naar muziek, lezen, praten en genieten van een drankje. Tenslotte gaan we lekker vroeg naar bed.

Jouw reactie