Woensdag 26 juli 2023 - Uelsen.

26 juli 2023 - Uelsen, Duitsland

Vanmorgen worden we tegen tien uur wakker! Komt het door het wandelen en de boslucht dat we zo lang geslapen hebben?
We beginnen met een kop koffie. Terwijl ik het reisverslag in tik maakt Mary een schaaltje fruitsalade voor ons. Banaan, meloen, ananas en druiven. Gezond en lekker!
De douchekop in de badkamer lekt en ik probeer uit te vinden waardoor het komt. Ik probeer het binnenwerk los te schroeven en kom tot de conclusie dat ik dit beter thuis kan doen. In de bankschroef met een zware schroevendraaier. Gelukkig lekt hij niet te erg.
Het begint zachtjes te regenen. We nemen de tijd om een Spaanse les te doen, het nieuws te lezen en de mail te beantwoorden.
We nemen een lunch met kartoffelsalade. We moeten toch een beetje Duits doen?
Na de lunch stopt de regen en komt zelfs de zon tevoorschijn. We doen wat snacks en drinken in de rugzak en gaan op pad. In Uelsen zien we een buxusheg waar de rupsen van de buxusmot zich volop aan het uitleven zijn. Een team van tientallen rupsen eet de struiken compleet leeg. Zouden de bewoners van het betreffende huis dit niet zien? Na de wijk Wasserval lopen we de bossen in. Even later begint het te regenen en doen we onze poncho’s aan. We hebben ze nog maar net aan en de zon begint al weer te schijnen. Gelukkig hebben we we ze vandaag ook niet meer nodig. Het is heerlijk wandelen hier. We hebben het gevoel dat het hele bos alleen voor ons is. Hier rond Uelsen kom je nauwelijks fietsers of wandelaars tegen.
Bij de bron van de Itter houden we een pauze aan één van de picknicktafels daar. Je hoort het kabbelen van het water. Hoog boven ons vliegen buizerds. We genieten van deze plek midden in de natuur.
Na een snack en een flesje ‘Jachttropjen’ lopen we weer verder. We komen een wandelen naturist tegen. Misschien van Balderhaar. We groeten elkaar vriendelijk.
Op de kaart heb ik een paar meertjes gezien en we lopen daar naartoe. Het is een prachtige plek waar een paar caravans staan en tegen het water aan barbeque plekken zijn. Wow, wat mooi! Wanneer we om het meer lopen komen we een van de bewoners tegen die haar hond uitlaat. Dit zou een mooie plek zijn om met de camper te staan.
Een uurtje later lopen we Uelsen weer binnen. We willen wat te eten halen bij “Aspendos” maar die zijn wegens vakantie gesloten. Dit lijkt mij niet zo slim in het toeristenseizoen. We lopen door naar de “Wok Asia Imbiss” en nemen daar een groot portie rijst, groente, eendenborst en curry mee. We lopen terug naar de camper. Ik zie dat we vandaag bijna 18 Km hebben gelopen.
We genieten van onze maaltijd en van onze stoelen. Na al die kilometers is het heerlijk om te kunnen zitten!
De avond brengen we lezend, pratend en luisterend door. De camperplek heeft goede WiFi dus kunnen we ook YouTube gebruiken.
Na wat drankjes en hapjes gaan we naar bed. Het was weer een heerlijke dag!