Donderdag 14 december 2023 - Naar de kerstmarkt in Nordhorn.

14 december 2023 - Nordhorn, Duitsland

Het is al lang geleden dat we met de camper weggeweest zijn. Zo lang zelfs dat de start-accu zo leeg is dat onze camper niet meer start. Met de hulp van buurman Willem en de acculader is dat gelukkig snel opgelost.
Nadat we in Almelo even de gastank met LPG hebben gevuld rijden we door de (Al)bergen en Ootmarsum naar de Lidl in Nordhorn. We kopen wat lekkere dingetjes voor onze korte trip en rijden dan naar de camperplek in Nordhorn. Een gewilde plek zo te zien! Er staan al wel een tiental andere campers en in de loop van de middag worden het er zeker meer dan 20. Er is plek genoeg want er zijn zo’n 40 plekken. We sluiten de camper op een stroompaal aan omdat er te weinig (zon)licht is om de accu’s bij te laden.
Nadat we hebben genoten van een kop koffie en een Berliner bol lopen we naar de kerstmarkt in het centrum. We kiezen de lange route en zijn er binnen een kwartiertje. Het is er gezellig druk. Mensen genieten van glühwein, braadwurst en zoete wafels. Alles is in kerststemming en er hangt een uitnodigende geur van braadworst en pannenkoeken. We genieten van de kerstsfeer hier. We bezoeken de grote Toom baumarkt dichtbij het centrum. Ik vind dat altijd leuk om ideeën op te doen. Tja, net alsof ik nog geen ideeën genoeg zou hebben. Maar toch leuk.
We zien een grote Tedi shop en daar kunnen we niet omheen natuurlijk! Een soort action maar dan met net meer leukere dingen. En natuurlijk vinden we wel iets wat we kunnen gebruiken.
Hierna gaan we een half haantje eten bij de Kochlöffel. Ja, we nemen het er goed van!
Hierna lopen we terug naar de camper. Het loopt tegen half vijf en het wordt steeds drukker. Het is leuk om te zien hoe iedereen geniet op deze kerstmarkt. Wat me opvalt in het centrum van Nordhorn is dat er weinig leegstand is. Heel anders dan de winkelstraten in Almelo en Hengelo.
Terug in de camper trakteren we onszelf op een heerlijk glas glühwein. We praten, lezen en genieten. Fijn om weer in de camper te zijn!