Maandag 20 April 2020 – Dalfsen

20 april 2020 - Dalfsen, Nederland

Om 8:30 loopt mijn wekker af. Om 9:00 zal ik namelijk een telefoontje krijgen van mijn hypotheekbank. Ik maak een smoothie en zet koffie en installeer mij in het zonnetje in de camper.
Exact 9:00 uur belt een vriendelijke dame om mij te waarschuwen dat ik een aflossingsvrije hypotheek heb en dat ik over 19 jaar mijn huis wel eens zou moeten verkopen en dan zonder woning zit! Ik reken haar voor dat ik dan 82 jaar ben en dat ik dan waarschijnlijk mijn huis al wel verkocht heb. Ze heeft al snel door dat ze mij geen extra diensten kan verkopen en ik bedank haar voor dit informatieve gesprek.
Ik lees het nieuws op nu.nl en Tubantia en neem nog een 2e kop koffie. Dan doe ik mijn wandelschoenen aan, de rugzak op en trek er op uit voor een stevige wandeling. Langs de Vecht en kasteel Rechteren. Een prachtig gebied met mooie uitzichten. En steeds weer een doorkijkje naar het indrukwekkende kasteel. Eigendom van de graaf van Almelo.
Via een klein zelf te bedienen pontje steek ik de Vecht over. Dan loop ik aan de noordkant van de weg naar het westen, richting Dalfsen. Bij de plaatselijke Aldi haal ik wat lekkers voor bij een pilsje vanavond.
Terug bij de camper ga ik weer fijn uit de wind en in de zon zitten. Ik voel de zon op mijn huid branden. Het lijkt wel vakantie!
Inmiddels is er een zesde camper op deze camperplek bijgekomen. Er zijn maar 5 plekken en de zesde staat er een beetje asociaal tussen. Dat wordt ook al snel gezien door een ambtenaar van de gemeente en even later komt er een politieagent die vraagt of ze willen vertrekken. In de recensies van de camper app lees ik dat hier ook campers staan die langer dan 2x 24 uur blijven. Ik herken inderdaad één van de campers die er staan omdat zij hier bij een vorig bezoek ook stond. Maar ja, bij een vorig bezoek was ik er ook. Dus dat kan toeval zijn.
Nadat de zon onder gegaan is ga ik weer naar binnen toe. Ik maak macaroni en eet er een zoute haring bij.
Na de afwas ga ik verder met mijn boek. Het was weer een heerlijke dag!